McLaren, yeni WEC pilotunu açıkladı, MCL-HY Hypercar ilk kez piste çıktı!
McLaren, 2027 Dünya Dayanıklılık Şampiyonası sezonu öncesinde Laurens Vanthoor ile sözleşme imzaladığını açıkladı. Bu duyuru, takımın yeni MCL-HY Hypercar aracıyla ilk testini gerçekleştirmesinin hemen ardından geldi.
McLaren MCL-HY
Fotoğraf: McLaren Racing
McLaren geçtiğimiz yıl, 2027 sezonundan itibaren FIA WEC Hypercar kategorisine katılacağını resmen duyurmuştu.
Woking merkezli takımın dayanıklılık yarışlarının en üst kategorisine dönüşüyle birlikte McLaren, motor sporlarının ‘Triple Crown’ (Üçlü Taç) olarak bilinen üç büyük yarışında aynı anda mücadele edecek: Monaco Grand Prix, Indianapolis 500 ve Le Mans 24 Saat.
Danimarkalı pilot Mikkel Jensen, Peugeot Hypercar projesindeki dört yıllık görevinden ayrıldıktan sonra ocak ayında McLaren’ın ilk WEC pilotu olmuştu.
Şimdi ise 35 yaşındaki Vanthoor, takımın Hypercar kadrosuna katılan yeni isim oldu.
Belçikalı pilot, 2023-2025 yılları arasında Porsche Motorsport adına Hypercar kategorisinde yarıştı ve sonuncusu geçtiğimiz yıl Austin’de olmak üzere üç galibiyet elde etti.
Vanthoor, McLaren’a katılmasıyla ilgili şunları söyledi: “Büyük spor otomobil yarışlarının çoğunu kazanabilecek pozisyonlarda bulunma şansım oldu ancak son yıllarda yaptığım her şeyin Le Mans genel klasman zaferine odaklı olduğunu hiçbir zaman gizlemedim.”
“Benim için seçim açık şekilde McLaren Racing oldu. Formula 1 ve IndyCar’da zirvedeler. Aynı şeyin WEC’te de gerçekleşeceğine inanıyorum.”
“Onlar da benim gibi kazanma konusunda takıntılı ve birlikte gereken her şeyi yapacağız.”
Vanthoor ayrıca Porsche’ye de teşekkür etti: “Porsche’de geçirdiğim inanılmaz on yıl için herkese teşekkür etmek istiyorum.”
“Yolculuğumuzu daha fazla kupayla tamamlamaya tamamen odaklandım ve hayalimin peşinden gitmem konusunda verdikleri destek için minnettarım.”
McLaren ayrıca bu hafta İtalya’da MCL-HY ile ilk pist testini gerçekleştirdi.
Test, şasi tedarikçisi Dallara Automobili merkezine yakın olan Autodromo Riccardo Paletti pistinde yapıldı.
Araç, takım kurucusu Bruce McLaren’ın Can-Am serisinde kullandığı M6A’dan ilham alan turuncu test renkleriyle piste çıktı.
İlk shakedown testinde direksiyon başında Jensen yer aldı. McLaren geliştirme pilotları Gregoire Saucy ve Richard Verschoor’un yanı sıra, Zak Brown’ın sahibi olduğu United Autosports ekibiyle bağlantılı Ben Hanley de test programına dahil olacak.
Jensen, ilk testin ardından şu açıklamayı yaptı: “McLaren Hypercar harika hissettiriyor.”
“Çoğunlukla sistem kontrolleri yaptık. Şanzıman, motor ve araç üzerindeki yazılım sistemlerinin düzgün çalıştığından emin olduk.”
“Şimdi aracı nasıl optimize edeceğimize dair daha detaylı çalışmalara geçiyoruz.”
“Aracı ilk kez kullanmak çok keyifliydi. Önümüzdeki sezon hazır olmak için önümüzde hâlâ çok iş var.”
McLaren’ın dayanıklılık yarışları programının takım patronu James Barclay ise projenin önemini şu sözlerle anlattı: “Buradaki ekip inanılmaz yoğun çalıştı.”
“Bu tarihi bir yıldan uzun süre önce belirlemiştik. Mayıs başında piste çıkmak istediğimizi söylemiştik ve bu sabah hemen piste çıktık.”
“Bu bizim için tarihi bir an. McLaren’ın spor otomobil yarışlarının en üst kategorisine dönüşü açısından çok önemli.”
“2026 yılı aracı test edip geliştireceğimiz, takımımızı Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’ndaki dünya çapındaki rekabete hazırlayacağımız yıl olacak.”
“Önümüzde önemli bir yıl var ama daha yeni başlıyoruz.”
“Ne kadar zor olacağını hafife almıyoruz ancak elimizde harika bir başlangıç noktası ve son derece motive bir ekip var.”
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar