Ford, Verstappen'i WEC projesinde istiyor: "Bu konuda görüşmeler yapıyoruz"
Ford, gelecekte kendi Hypercar programında yarışması için Max Verstappen ile şimdiden görüştüğünü açıkladı.
#3 Mercedes-AMG Team Verstappen Racing, Mercedes AMG GT3 EVO: Max Verstappen
Fotoğraf: Max Verstappen
Ford, bu yıl Red Bull Racing ile yaptığı ortaklık sayesinde Formula 1'e geri döndü. İki taraf, Red Bull ve kardeş takım Racing Bulls için güç ünitesi geliştirme ve üretiminde birlikte çalışıyor.
Ford halihazırda WEC dahil olmak üzere başka şampiyonalarda da yer alıyor. Bu yılki programı LMGT3 sınıfında Mustang ile müşteri takımlarına verilen destekle sınırlı olsa da marka, 2027'den itibaren dayanıklılık yarışlarının en üst kategorisinde bir LMDh prototipiyle mücadele edecek.
Red Bull pilotu Max Verstappen ise dayanıklılık yarışlarına olan ilgisini daha önce açıkça göstermişti. Hollandalı pilot, gelecek hafta düzenlenecek Nürburgring 24 Saat yarışında bir Mercedes-AMG GT3 ile yarışacak.
Verstappen'in farklı motor sporlarına olan ilgisi göz önüne alındığında, Ford'un dört kez Formula 1 dünya şampiyonu ile gelecekteki LMDh programı için görüşme yapıp yapmadığı sorusu gündeme geldi.
Ford Performance direktörü Mark Rushbrook, Motorsport.com Hollanda'ya verdiği özel röportajda bu soruya şöyle yanıt verdi: "Evet, elbette."
#88 Proton Competition Ford Mustang LMGT3: Stefano Gattuso, Giammarco Levorato, Logan Sargeant
Fotoğraf: Rudy Carezzevoli / Getty Images
"Max'i seviyoruz. Formula 1 aracında pist üzerinde inanılmaz şeyler yapıyor."
"Pist dışında da onu seviyoruz. Kendisi harika bir insan ve aynı zamanda harika bir pilot. GT3 yarışlarına olan tutkusunu seviyoruz. Sim yarışları üzerinden genç pilotların gelişimine katkı sağlamasını ve onları gerçek pistlere taşımasını da takdir ediyoruz."
"Bu yüzden onunla, Hypercar dahil olmak üzere spor otomobillerde daha fazla neler yapılabileceği konusunda düzenli görüşmeler gerçekleştiriyoruz."
Rushbrook’a göre Verstappen de bu fikre sıcak bakıyor: "O bir yarışçı. Yarışmak istiyor."
Şimdilik Verstappen’in Red Bull ile olan sözleşmesi 2028 sezonunun sonuna kadar devam ediyor. Bu da önümüzdeki yıllarda takviminin oldukça yoğun olacağı anlamına geliyor. Bu nedenle Rushbrook, yakın geleceğe dair 'hiçbir şey' planlanmadığını belirtti.
"Şu anda açıklayacağımız bir şey yok."
"Le Mans'da yarışmak ve genel klasman zaferi için mücadele etmek istiyor. Ancak çoğu yıl takvim buna izin vermiyor, Formula 1'de aktif şekilde yarışırken takvimler genellikle çakışıyor."
"Şu anda sadece fırsatların neler olabileceğini konuşuyoruz. Eğer bir gün şartlar uygun olur ve herkes bunu isterse, harika olur."
"Max gibi pilotlar çok sık ortaya çıkmaz. Pistte başardıkları gerçekten çok özel."
"Özellikle bu yıl Barselona'da Formula 1 shakedown testindeyken bunu gördük. Yepyeni aracıyla pistteyken telsizden verdiği geri bildirimleri dinledik. Ardından 30, 40, bazen 50 turluk stintlerin ardından garaja dönüyordu."
"Mühendislere verdiği detaylı geri bildirimler, mühendislerin sahip olduğu tüm veriler kadar hatta bazen daha da değerli."
"Elbette bunların birbirini tamamlaması gerekiyor. Ama onun zihinsel kapasitesi, araç geliştirme, yarışma ve aracı ayarlama konusundaki yeteneği gerçekten çok etkileyici."
"Böyle bir pilotu programınızda bulundurmak, bu sadece tek bir yarış için bile olsa, son derece anlamlı olur."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar