Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Vinales, Steiner'a katılıyor: "MotoGP, Formula 1 gibi resmi yedek sürücü sistemine geçmeli"

Pol Espargaro, MotoGP'nin resmi yedek sürücü sistemine geçmesini destekliyor.

Guenther Steiner, Tech3

Tech3 pilotu Maverick Vinales, omzundaki gevşek bir vidanın alınması için ameliyat geçirdikten sonra geçtiğimiz ayki İspanya Grand Prix’sini kaçırmak zorunda kalmıştı. Yarış öncesinde uygun bir yedek sürücü ayarlanamayınca Günther Steiner'ın sahibi olduğu Tech3 ekibi, Jerez hafta sonunda yalnızca tek sürücüyle mücadele etmişti.

Vinales, geçen yıl Almanya Grand Prix'sinde yaşadığı sakatlığın ardından iyileşme sürecine devam ettiği için hâlâ piste dönemedi. Fransız Grand Prix'sinde ise yerine Jonas Folger yarışacak.

Geçtiğimiz ay Motorsport.com, MotoGP'nin Formula 1'den ilham alarak resmi bir yedek sürücü sistemi üzerinde çalıştığını ortaya çıkarmıştı. Böylece Jerez'de yaşanan benzer durumların önüne geçilmesi hedefleniyor.

KTM’nin test ve geliştirme sürücüsü Espargaro, konuyla ilgili şunları söyledi: "Kişisel olarak bunun gerekli olduğunu düşünüyorum."

"Tech3’ün yeni sahibi Günther Steiner ile konuştum ve bana Formula 1’den geldikleri için bir aracın antrenman ya da yarış sırasında garajda kalmasının ve piste çıkmamasının onlar için düşünülemez olduğunu söyledi."

"Bence bu bakış açısı çok doğru. MotoGP, Formula 1 ile birebir kıyaslanamaz çünkü cuma günü sakatlanan bir takım arkadaşının yerine cumartesi motosiklete binmenin riski, bir otomobile geçmeye kıyasla çok daha büyük. Ancak ekonomik açıdan ve sporun kendisi adına bakıldığında, motosikletin garajda kalması da ideal bir durum değil."

"Liberty, takımlar ve sürücüler arasında bir anlaşma sağlanması gerektiği açık ama fiziksel olarak iyi durumda olduğum sürece ben şahsen bu rolü üstlenmeye hazırım."

Espargaro, Vinales ile çok fazla konuşmadığını ve iyileşme sürecinin hangi aşamada olduğunu tam olarak bilmediğini de söyledi.

"Maverick ile çok konuşmuyorum çünkü geri dönmeye çalışıp sakatlığı nedeniyle bunu başaramamanın ne kadar sinir bozucu olduğunu anlayabiliyorum. Ben de bunu yaşadım, bu noktada onu biraz yalnız bırakmak gerekiyor."

"Maverick eski kafalı, tam anlamıyla motosiklet tutkunu bir sürücü. Çok fazla çalışan ve işini son derece ciddiye alan biri. Onun için motosiklet sadece bir iş değil, çok daha fazlası. Bu yüzden gerçekten zor zamanlar geçirdiğini biliyorum."

"Piste dönmek isteyen ilk kişi zaten kendisi, bundan kimsenin şüphesi yok. Ancak bunun gerçekleşmesi tamamen fiziksel durumunun ideal seviyeye ulaşmasına bağlı."

Maverick Vinales, Red Bull KTM Tech 3

Maverick Vinales, Red Bull KTM Tech 3

Photo by: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

Önceki haber Marquez: "Le Mans'da sürprizler olabilir"
Sonraki haber Quartararo: "Bu hafta sonu taraftarlara bir sürprizim var"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler