Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Toprak: “Quartararo sayesinde iki şeyi çok net anladım”

Temsilcimiz Toprak Razgatlıoğlu, Fransa Grand Prix hafta sonunda Fabio Quartararo’nun performansından önemli dersler çıkardığını söyledi.

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Fotoğraf: Gold and Goose / Motorsport Images

Le Mans’taki yarışı 13. sırada tamamlayan Toprak, MotoGP’deki çaylak sezonunun ikinci puanını elde etti.

Toprak yarış öncesinde büyük bir sorun da yaşadı: Grid yolunda motosikleti arızalanan temsilcimiz, yarışa yağmur ayarları için hazırlanmış ikinci motosikletiyle çıkmak zorunda kaldı.

Beklenen yağmurun gelmemesi Toprak’ın yarışını daha da zorlaştırdı fakat bu aksaklığa rağmen fabrika Yamaha sürücüsü Alex Rins’e son derece yakın bir şekilde yarışı noktaladı.

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Fotoğraf: Marc Fleury

Yarışın ardından basına konuşan temsilcimiz, Quartararo’nun hafta sonu boyunca gösterdiği performansın kendisine Yamaha’nın gerçek seviyesini gösterdiğini söyledi: “Elbette yeniden puan almak pozitif ama dürüst olmak gerekirse sonuçtan ve özellikle liderlerle aramdaki farktan pek memnun değilim.”

“Yarışta birkaç hata da yaptım, yani bu farkın bir kısmının sorumluluğu bana ait.”

“Genel olaraksa rakiplere kıyasla hâlâ eksik olduğumuz noktalar var.”

“Aynı zamanda Fabio’nun hafta sonu boyunca yaptığı inanılmaz şeyleri görmek bana iki şeyi çok net gösterdi: Birincisi, benim hâlâ geliştirmem gereken çok şey olduğu, ikincisiyse motosikletin de gelişime açık olduğu çünkü doğru ayarla potansiyelin olduğu açık.”

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Fotoğraf: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

Temsilcimiz Toprak, Katalonya Grand Prix’sinde Quartararo’ya daha yakın bir ayar denemek istediğini de açıkladı: “Yarış boyunca elde edilen tüm verileri dikkatli şekilde incelemeye devam edeceğim.”

“Belki Barselona’da Fabio’nunkine benzer bir ayarla başlamayı deneyebiliriz. Bunun benim için de işe yarayıp yaramayacağını görmek istiyorum.”

“Ayrıca yarış için yumuşak ön ve yumuşak arka lastiği seçtik. Aslında karar başlangıçta kötü değildi ve kendimi iyi hissediyordum.”

“Ama yarışın son bölümünde ön lastik performansını ciddi şekilde yitirdi ve motosikleti yönetmek daha zor bir hal aldı.”

 

Önceki haber Acosta: “Di Giannantonio ile bir sonraki yarışta görüşeceğiz”
Sonraki haber Alex Marquez: "Kaza, benim aptalca hatamdan kaynaklandı"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler