Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Toprak: "MotoGP lastiklerinde Superbike'ta yaptığımın tam tersini yapmam gerekiyor"

Dünya Superbike Şampiyonası'ndan MotoGP’ye geçiş yapan milli gururumuz Toprak Razgatlıoğlu’nun adaptasyon süreci, tüm yarış dünyası tarafından yakından takip ediliyor. Malezya’nın Sepang pistinde gerçekleştirilen testlerde Toprak, beklenmedik bir engel ile karşı karşıya kaldı: Michelin arka lastikleri.

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Fotoğraf: Gold and Goose / Motorsport Images

Aslında herkes, Toprak’ın Superbike’taki yumuşak Pirelli ön lastiklerinden MotoGP’nin sert Michelin ön lastiklerine geçişte zorlanacağını düşünüyordu.

Ancak Toprak şaşırtıcı bir şekilde, "Frenleme anında kendimi rakiplerimle aynı seviyede hissediyorum" diyerek bu sorunu aştığını belirtti.

Asıl kriz ise viraj çıkışında yani gaz açma anında patlak verdi.

Pramac Yamaha’nın yeni sürücüsü Toprak, Sepang testlerinde Alex Marquez’in 1,9 saniye, Yamaha'dan takım arkadaşı Alex Rins’in ise 0,7 saniye gerisinde kaldı.

Toprak, lastik farkını şu çarpıcı sözlerle anlatıyor: "Pirelli lastiği kaymaya başladığında  onu kontrol etmek kolaydır. Ancak Michelin bir kez kaymaya başladığında, onu tekrar yakalamanız imkansız hale geliyor."

"Moto2 sürücüsü gibi sürmek ve gaza çok nazik davranmak zorundasınız çünkü lastik aşırı hassas."

"Ekibim bana sürekli nazik sürmem gerektiğini söylüyor ama bunu söylemek yapmaktan çok daha kolay."

Toprak, Superbike'taki alışkanlıklarını değiştirmekte zorlandığını da ekliyor: "Superbike’ta arka lastiği motosiklete yön vermek için kullanırdım. Arkayı kaydırarak motoru dikleştirir ve hızla ivmelenirdim. Ancak MotoGP’de her şey tam tersi şekilde işliyor."

Toprak’ın Pramac’taki takım arkadaşı deneyimli Jack Miller, bu sorunu kendi tecrübeleriyle şöyle detaylandırıyor: "Michelin lastiklerindeki en büyük problem bu: Eğer lastik bir kez boşa dönmeye başlarsa, bu durum 5. veya 6. vitese kadar devam ediyor. Yani motor düzlükte bile patinaj çekmeye devam ediyor."

Miller'a göre Ducati gibi diğer markalar, ağırlık merkezini lastiğe öyle pürüzsüz aktarıyor ki denge hiç bozulmuyor; ancak Yamaha'da bu dengeyi bulmak çok daha zor.

Önceki haber Rivola: “Yeni motosiklete taşınacak çok fazla bilgi var”
Sonraki haber Lorenzo: “Marc artık neredeyse benim gibi sürüyor”

Öne Çıkan Yorumlar