Toprak, Katalonya GP'de 'Quartararo tarzı' ayarı deneyecek
Toprak Razgatlıoğlu, Katalonya'da Pramac Yamaha motosikletinde Fabio Quartararo tarzı bir ayar denemeyi hedefliyor.
Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing
Fotoğraf: Gold and Goose / Motorsport Images
Fabio Quartararo, yeni V4 motorlu Yamaha'nın şu ana kadarki en iyi hafta sonunu geçirerek yarışı altıncı sırada tamamladı. Fransız sürücü, yarış galibi Jorge Martin'in kullandığı Aprilia'nın 7.7 saniye gerisinde finiş görürken, takım arkadaşı Alex Rins'in kullandığı diğer M1'e ise tam 25 saniye fark attı.
Toprak Razgatlıoğlu ise MotoGP kariyerinin en iyi Grand Prix sonucunu elde ederek damalı bayrağı 13. sırada geçti.
Toprak, "Le Mans'ta birçok şey öğrendik ve Barselona'da bu deneyimi kullanmak istiyoruz. Hatta farklı ayar yönlerini de denemeyi düşünüyoruz çünkü Fabio'nun ayarının bizimkinden çok daha iyi çalıştığı açık."
"Fabio inanılmaz bir iş çıkardı ama bizim tempomuz onunki gibi değil. Nedenini anlamaya çalışıyorum çünkü motosikleti Fabio gibi geliştirmemiz gerekiyor."
"Yarışın başında, motosiklette daha fazla tutuş ve yakıt varken gerçekten iyi süremiyorum. Ama yarışın sonunda çok daha iyi sürüyorum. Yine de 32 saniye fark çok büyük. Tamam, bir hata yaptım ve belki 4-5 saniye kaybettim ama aynı motosikletle Fabio'ya karşı 26-27 saniye fark hâlâ çok büyük. Farklı bir şey bulmuş gibi görünüyor ve motosikleti çok iyi kullanıyor." dedi.
Fabio Quartararo, Yamaha Factory Racing
Fotoğraf: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images
Toprak'ın Katalonya'da Quartararo tarzı ayardan en büyük beklentisi ise motosikletin viraj dönme karakteristiğini geliştirmek.
"Viraj dönüşlerinde çok zaman kaybediyoruz çünkü diğerlerinden farklı bir ayar kullanıyorum. Ama Katalonya'da biraz Fabio tarzı bir ayar deneyeceğiz."
“Eğer hoşuma giderse devam ederiz. Eğer beğenmezsem başka bir ayar bulmaya çalışacağız.
"Ama motosikletin dönüş karakteri için farklı bir ayar yapmamız gerekiyor çünkü frenleme sırasında Quartararo'ya yakınız, fakat viraj dönerken hâlâ zaman kaybediyoruz."
Toprak, MotoGP motosikletlerinde gereken sürüş pozisyonuna henüz tam olarak alışamadığını da kabul etti.
"Hâlâ çok yukarıda oturuyorum. Ön tarafın alçak olduğunu hissediyorum. Bu his garip çünkü benim sürüş stilim böyle değil ama buna adapte olmaya çalışıyorum."
"Uyum sağlamam gerekiyor çünkü MotoGP motosikletleri böyle. Belki gelecek yıl kurallar değiştiğinde bana farklı bir sele yapabiliriz."
"Ama bu yıl bu şekilde adapte olmam gerekiyor."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar