Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Toprak: “Bazen pite dönmeyi ve yarışı bırakmayı düşünüyorum”

Temsilcimiz Toprak, rekabetten uzak Yamaha ile MotoGP kariyerine yaptığı zorlu başlangıcın ardından, yarışlardan çekilmek için pite dönmeyi düşündüğünü itiraf etti.

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Prototip motosikletlere uyum sağlamak zaten başlı başına zorlu bir süreçken, Yamaha’nın gridin en yavaş motosikleti olmaya devam eden yeni V4 M1’i bu süreci daha da zorlaştırdı. 

Temsilcimiz, özellikle frenleme konusunda sorun yaşamaya devam ediyor ve bu durum en güçlü yönlerinden birini kullanmasına engel oluyor. 

Jerez’deki zorlu hafta sonunun ardından Toprak, sonuç alamamanın kendisini "gerçekten öfkelendirdiğini" kabul etti.

“Motosiklet olması gerektiği gibi çalışmıyordu ve daha da önemlisi durmuyordu. Özellikle motor freni tarafında her zaman bir problem yaşıyoruz. Bu yüzden çok üzgünüm.” 

“Motosikleti sürerken gerçekten öfkeleniyorum çünkü bu benim kontrolümde olan bir şey değil. Elektronik sistemlerimiz var, benim yapabileceğim fazladan bir şey yok. Basitçe söylemek gerekirse; belirlenen ayarla sürüyorum ve motosiklet durmuyor.”

“Rakipler bizden daha hızlı çünkü ben motosikleti durduramıyorum. Durum o kadar zorlayıcı ki bazen pite geri dönmeyi ve yarışı bırakmayı bile düşünüyorum. Ama her şeye rağmen deniyoruz, öğreniyoruz.” 

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Photo by: Burak Akbulut - Anadolu - Getty Images

“Son yarışın başında ritmimi bulamadım çünkü yeni lastikle bile motosiklet durmuyordu ve yine motor freninde aynı sorunu yaşadık. Ancak yarışın sonunda motosikletin hissiyatı çok daha iyiydi.” 

“Son beş altı turda çok daha iyi zamanlar elde ettim. Takımımla konuşuyorum; 'Lütfen ilk turları ve son turları kontrol edebilir miyiz, fark nedir?' diyorum. Arka lastikte tutuş azalıyor, frenlerde biraz kilitlenme de hissedince bu sefer ön lastiğin potansiyelini kullanmaya başlıyorum.”

“Çünkü daha önce arka taraf ön tarafı ittiği için motosikleti durdurmak mümkün olmuyordu. Daha fazla fren yapmam sadece ön lastiğin kitlenmesine sebep oluyordu. Ama arka taraf kitlendiğinde ön lastiği kullanmaya başlarsam büyük bir fark oluşuyor.“

“Fakat böyle olmamalı; yorgunum ve yarışmaktan zevk almıyorum. Motosikleti sürmek gerçekten zor. Yarışın son turlarında keyif almaya başladım, daha motive hissettim çünkü Toprak gibi sürüyordum. Ama o zaman da çok geç kalmış oluyoruz.” 

Yamaha’nın bu sezonki performans kaybı yüzünden motivasyon sorunu yaşayan tek isim Toprak değil; fabrika sürücüsü Fabio Quartararo da hayal kırıklığını sık sık dile getiriyor. Yamaha, üreticiler klasmanında sadece 14 puan toplayabilirken, Pramac’tan Jack Miller henüz puan alamadı.

Önceki haber Honda anlaşmasının bilinmezlikleri Tech3’ün 2027 planlarını yavaşlatıyor
Sonraki haber Toprak: “Le Mans için endişeli değil, heyecanlıyım”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler