Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Toprak, Austin’de yaşadığı fren sorunlarına öfkeli: “İlk 10’u kaçırdık”

Toprak Razgatlıoğlu, son turlarını tamamlayabilseydi doğrudan Q2 şansının olabileceğini söyledi.

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Temsilcimiz Toprak Razgatlıoğlu, Amerika Grand Prix cuma antrenmanlarının ardından motosikletin frenaj performansı nedeniyle ilk 10 şansını kaçırdığını söyleyerek duruma çok öfkelendiğini ifade etti.

Üç kez Superbike dünya şampiyonu olan Toprak, Austin’deki son denemesinde yeni lastik setiyle piste çıktı ve daha önce attığı 2:02.373’lük turunu geliştirmeyi hedefledi.

Temsilcimiz, pistin ilk iki bölümünde Marco Bezzecchi’ye yakın bir performans sergileyerek rekabetçi bir dereceye doğru ilerliyordu. Ancak düzlüğün sonundaki 12. virajda Yamaha motosikletini yavaşlatmakta zorlanınca turu elinden kaçırdı.

Bir sonraki denemesinin ilk bölümünde en iyi derecesini yaptı ancak benzer fren sorunları nedeniyle bu turunu da iptal etmek zorunda kaldı.

Sonuç olarak Toprak’ın dördüncü ve son denemesi de tur süresine herhangi bir gelişim getirmedi. Seansı 18. sırada tamamlayan temsilcimiz, en hızlı isim Marc Marquez’in kaydettiği 2:00.927 derecesinin 1.4 saniyeden fazla gerisinde kaldı. Toprak’ın en iyi turu ise 2:02.373 olarak kayıtlara geçti.

Seans sonrası basına konuşan Toprak, Yamaha’nın frenaj tarafındaki eksiklerinin rekabetçi bir tur atmasını engellediğini ve bu yüzden ciddi hayal kırıklığına uğradığını söyledi.

“11 ve 12. virajlarda sürekli hata yaptım çünkü motosiklet tüm çabama rağmen yavaşlamadı. Bunun neden olduğunu bilmiyorum, anlamaya çalışıyoruz.”

“Bu iki virajda motosikleti yavaşlatabilseydim tur zamanım çok daha iyi olacaktı. Bugün gerçekten çok öfkeliyim çünkü iyi giden turlarımı tamamlayamadım. Eğer tamamlayabilseydim belki ilk 10’da, ya da en kötü 11. sırada olabilirdim.”

“Viraja girişte gerçekten kusursuzdum. Zaten limitleri zorluyordum çünkü Marc Marquez ve Joan Mir’in arkasında kalmaya çalışıyordum. Ne kadar hızlı olsam da aracı bir noktada yavaşlatmam gerekiyor ki normalde motosikleti durdurma konusunda her zaman güçlüyümdür. Fakat o esnada motosiklet bana pek yardımcı olmadı.”

“Düzlüklerde de genellikle Aprilia’yı takip ediyordum, bu bölümlerde 0.2, belki 0.3 saniye fark yaratıyorlardı. İlk üç viteste her şey mükemmeldi ama dördüncü vitese geçtiğim her seferde Aprilia farkı açtı. Gerçekten çok garip, ne olduğunu anlamaya çalışıyoruz.”

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Photo by: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

Yamaha, kış arasında yeni V4 motoru kullanmak için MotoGP aracında temel değişikliklere gitmişti. Ancak bu değişimler Japon üreticiyi sadece sezonun başında  geriye düşürmekle kalmadı; WorldSBK’dan MotoGP’ye geçen temsilcimiz için öğrenme sürecini de zorlaştırdı.

29 yaşındaki Toprak, sorunla ilgili ilerleme kaydedildiğinden bahsetse de hâlâ “her virajda motosikletle mücadele ettiğini” söyledi ve özellikle bu durumu yeni aracının zayıf noktası olarak gösterdi.

“Şimdi biraz daha iyiyiz fakat bazı virajlarda motor frenine daha çok odaklanmamız gerekiyor. Arka frenle takviye yapsam da çoğu zaman yeterli gelmiyor.”

“Motor freni azaldığında arka taraf itişi güçleniyor. Arka freni kullanıyorum ama tutuş çok fazla olduğu için işe yaramıyor, arka taraf sadece öne itiyor. Kaza riski yaşamamın nedeni de buydu; farkı kapatmak için biraz geç fren yaptım ama motosiklet durmadı. Ben motosikleti durdurmaya odaklandıkça hata yapma ihtimalim de artıyor.”

Diğer sürücülerin rahat sürdüğünü, kendisinin ise her virajda yarış çizgisini koruyabilmek için fren konusunda motosikletle savaştığını söyleyen Toprak, buna rağmen sürecin geleceği için önemli bir deneyim sunduğunu düşünüyor.

“Diğerleri çok akıcı ve rahat sürüyor. Ben ise her virajda frenlerken çizgiyi korumak için motosikletle savaşıyorum. Ama böyle böyle öğreniyorum, dolayısıyla geleceğim için iyi bir şey. Yine de çok öfkeliyim çünkü son denemelerimde hiç tur atamadım; benim için asıl sorun bu."

Toprak Razgatlıoğlu’nun Austin antrenmanındaki son tur performansları

Lap Lap Time S1 S2 S3 Speed
13 6:57.304 41.941 31.883 36.110 311.1
14 2:05.604 34.273 29.389 37.007 332.7
15 2:08.044 34.158 29.500 34.143 335.9
16 2:15.455 34.857 35.194 40.059 279.7

 

Önceki haber Bagnaia: "Eğer sıralamada ilk 10 dışında kalsaydım, garajda büyük bir karmaşa olurdu"
Sonraki haber Canlı dereceler: MotoGP Amerika 2. antrenman

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler