Rins: "MotoGP'de hâlâ birkaç koltuk boş; bir yanıt bekliyorum"
MotoGP kariyerini uzatabilecek son fırsatları değerlendirmeye çalışan Alex Rins, geleceğine dair belirsizliğin sürdüğünü kabul etti.
Alex Rins, Yamaha Factory Racing
Fotoğraf: Gold and Goose Photography / Getty Images
Yamaha'nın bu yılki motosikletinin belirgin sınırlamaları ve Japon üreticinin odağını büyük ölçüde 2027 regülasyonlarına yönelik geliştirmelere kaydırmış olması göz önüne alındığında, İtalya GP'si Alex Rins'in sezon içindeki en rekabetçi performanslarından biri oldu.
İspanyol sürücü, uzun süredir 2026 sonrası için Yamaha ile devam etmeyeceğini biliyor ve Jorge Martín ve Ai Ogura'nın Fabio Quartararo ve Rins'in yerini alması planlanıyor.
Quartararo aylar önce Honda ile geleceğini netleştirirken, Rins hâlâ kendisine uygun bir alternatif bulabilmiş değil.
Rins, "Potansiyelimi tamamen ortaya koymamı sağlayacak bir motosikletim yok. Gelecek yıl ne olacağını da bilmiyorum."
"MotoGP'de kalmak istiyorum ama zaman çok hızlı geçiyor. Ne yapabileceğimi biliyorum, bu yüzden sakinim. Olmazsa da hayat devam eder. MotoGP'de hâlâ birkaç boş koltuk var; bir yanıt bekliyorum." dedi.
Mevcut tabloya bakıldığında boş koltukların büyük bölümü Trackhouse Racing ve Tech3 tarafında bulunuyor.
Alex Rins, Yamaha Factory Racing
Amerikan ekipte Enea Bastianini'nin kadroya katılması güçlü bir ihtimal olarak öne çıkarken, asıl soru ikinci koltuğu kimin dolduracağı. Raúl Fernández’in Mugello sprint zaferi sonrası bu belirsizlik daha da artmış durumda.
KTM'in uydu takımı Tech3 tarafında ise Maverick Viñales, Brad Binder, Luca Marini ve Senna Agius gibi isimler iki koltuk için öne çıkan adaylar arasında değerlendiriliyor.
Ne Rins'in ne de Quartararo’nun 2026 sonrası Yamaha projesinde yer almayacak olması, iki pilotu da kritik bir pozisyona sokuyor. Yamaha geleceğe odaklanmış durumda ve bu nedenle mevcut sürücü kadrosunun geliştirme sürecine erişimi bazı alanlarda kısıtlanmış olabilir.
Bu karmaşık tablo zaman zaman takım içinde gerilime yol açsa da, Rins bunun daha çok yönetim tarafında hissedildiğini, günlük çalıştığı ekiple ilişkilerinin iyi olduğunu vurguladı.
Rins, sözlerini şöyle tamamladı: "En iyi tarafı, ekibimle çok iyi bir ilişkim olması."
"Takım içinde işler eskisi gibi değil, bunu inkâr edemem. İnsanların gerçek yüzlerini gördüm. Önümüzde hâlâ çok yarış var ama ben mümkün olduğunca profesyonel ve saygılı kalmaya çalışıyorum. Bana öğretilen bu."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar