Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Rins isyan etti: “Ben burada ne yapıyorum?”

Alex Rins, ABD MotoGP hafta sonunda yaşadığı sorunların ardından kendisini “işe yaramaz” hissettiğini ve “ben burada ne yapıyorum?” diye sorguladığını söyledi.

Alex Rins, Yamaha Factory Racing

Alex Rins, Yamaha Factory Racing

Fotoğraf: Gold and Goose / Motorsport Images

Yamaha, bu sezonun başında V4 projesiyle yeniden yapılanma sürecine girmiş olsa da sonuçlar beklentilerin gerisinde kaldı. Takımın lider ismi Fabio Quartararo’nun Honda’ya gitme kararı alması da işleri daha karmaşık hale getirdi. İlk üç yarışın sonunda Yamaha, yalnızca 9 puan toplayabildi.

ABD Grand Prix’si, Yamaha için bu krizin ulaştığı en üst nokta oldu. Dört Yamaha sürücüsünün de yarışı son dörtte tamamlaması, takımın yaşadığı zorluğu gözler önüne serdi.

COTA’da son sıradan start alan Rins, yarışı da son sırada ve liderin 38 saniyeden fazla gerisinde bitirdi. Ayrıca takım arkadaşı Quartararo’nun da 10 saniyeden fazla gerisinde kaldı.

Alex Rins, Yamaha

Alex Rins, Yamaha

Fotoğraf: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

Yarış sonrası morali son derece bozuk görünen Rins, hafta sonu boyunca boğuştuğu ciddi teknik sorunları anlattı.

“Tüm Yamaha’ların geride olması hiç iyi değil. Çok şaşırdım diyemem ama ‘Hepimiz gerçekten de burada mıyız?’ diye düşündüm.”

“İlk sekiz tur boyunca 1. ve 11. viraj çıkışlarında gaz açtığımda motosiklet adeta tepki vermedi. Bazı turlarda fena değildi ama genellikle aynı sorunu yaşadım.”

“İkinci sıralama turlarında motosiklet doğru çalışmıyordu. Her virajda dışarı taştım, yön bile değiştiremedim. Kendimi motosiklet üzerinde resmen işe yaramaz hissettim. Kendi kendime ‘Ben burada ne yapıyorum?’ dedim. Bu şartlarda yarışmaktan hiç keyif almıyorum ve buradaki amacımı sorguluyorum.”

Rins bu sözlerini, takım arkadaşı Quartararo’nun Yamaha’nın mevcut sorunlara çözüm bulamadığını açıklamasının ardından söyledi. Öte yandan Yamaha patronu Paolo Pavesio, Tayland hafta sonunda yaptığı açıklamada takımın önünde “Aşılması gereken bir dağ” olduğunu ifade etmişti.

Önceki haber Taramasso: "Aprilia’nın üstünlüğü lastikten kaynaklanmıyor"
Sonraki haber MotoGP’nin yedek sürücü sistemine geçmesi planlanıyor

Öne Çıkan Yorumlar