Ezpeleta: "Yarışı tekrardan başlatmak doğru bir karardı"
MotoGP Sportif Direktörü Carlos Ezpeleta, Katalonya yarışının iki kez yeniden başlatılması kararının arkasında durdu ancak güvenlik iyileştirmeleri konusunda her türlü görüşmeye açık olduklarını belirtti.
Barselona'daki yarışta Alex Marquez ve Johann Zarco'nun hastaneye kaldırılmasına, bazılarınınsa enkaz parçalarından kaçmak zorunda kalmasına neden olan iki büyük kazanın ardından pek çok sürücü, yarışa devam edilmesi kararını sorgulamıştı.
Yarış, ilk olarak 10. viraja doğru giderken yavaşlayan Pedro Acosta'nın KTM motosikletinden kaçmaya çalışan Alex Marquez'in yaptığı kaza nedeniyle durdurulmuştu. İkinci startın hemen ardındansa ilk virajda Johann Zarco'nun bacağının Francesco Bagnaia'nın Ducati'sine sıkıştığı korkunç kaza meydana gelmiş ve kırmızı bayraklar bir kez daha dalgalanmıştı.
Motorsport.com'a özel röportaj veren Ezpeleta, hem Marquez hem de Zarco’nun bu kadar büyük kazaları çok daha ciddi yaralanmalar almadan atlatmış olmasından dolayı rahatladığını belirtti. Ancak Barselona pistinin tehlikeli olduğu veya yarışın tamamen iptal edilmesi gerektiği yönündeki eleştirilere katılmadığını söyledi: "Öncelikle pazar günü ne kadar şanslı olduğumuzu belirtmek istiyorum.”
“Elbette Alex ve Zarco ciddi sakatlıklar yaşadı ama durum çok daha kötü olabilirdi. Alex ve Pedro arasındaki olay tamamen münferit bir kaza, her zaman yaşanabilir.”
“Kazalar yarışmanın doğasında olan bir şey, pistle ilgili yapısal bir güvenlik sorunu kesinlikle yok. Takvimdeki tüm pistlerin düzlükleri buna benzer. Şimdi KTM ve şampiyona yönetiminin Pedro'nun motosikletinde tam olarak nasıl bir sorun yaşandığını araştırması önemli.”
Carlos Ezpeleta, Dorna Sports
Photo by: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images
“İlk olaydan sonra yarış yönetiminin yarışı yeniden başlatma kararı alması son derece normal bir prosedürdü. Sonrasında maalesef yarış startlarında her zaman görebileceğimiz türden bir kaza daha yaşadık.”
“Kazanın dinamiği, Zarco'nun vücudunun aldığı pozisyon ve her şey açısından yine çok ama çok şanssızdık. Sonuç olarak kurallara ve mevcut her şeye baktığımda, yarış yönetiminin ve FIM'in (Uluslararası Motosiklet Federasyonu) tamamen doğru kararlar aldığını düşünüyorum."
Ezpeleta, her iki kazada da ambulansların anında olay yerine ulaştığını ve pilotların durumunun kritik olmamasından dolayı yarışı devam ettirdiklerini açıkladı: "İki pilotun da hayati tehlikesi yoktu ve bilinci açıktı. Bu şartlar altında normalde yarışı başlatırsınız, öyle değil mi?”
“Her iki kaza da görsel olarak çok sarsıcı ve şoke ediciydi; zaten bu tartışmaları başlatan da muhtemelen o görüntüler oldu. Ancak normal şartlarda yapılması gereken şey yarışa devam etmektir.”
“Yine de bizim için güvenlik her şeyden önemli. Bu yüzden gelecekte herhangi bir şeyi daha iyi yapıp yapamayacağımızı görmek adına takımlar ve sürücülerle bir araya gelip durumu detaylıca değerlendireceğiz."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar