MotoGP Concorde Anlaşması neden hâlâ imzalanmadı?
MotoGP'de 'Concorde Anlaşması'nın neden hâlâ imzalanmadığı, Austin’de yapılan zirveye rağmen taraflar arasındaki özellikle finansal anlaşmazlıkların süreci kilitlemeye devam etmesiyle açıklanıyor.
Carmelo Ezpeleta, CEO Dorna Sports
Fotoğraf: Alexander Trienitz
Circuit of the Americas padoğunda, ABD Grand Prix'si öncesinde üreticiler ve MotoGP'nin üst düzey yöneticileri arasında kritik bir toplantı gerçekleştirildi. Ancak görüşmelere rağmen yeni ticari çerçeve konusunda ilerleme sağlanamadı.
Masadaki sözleşme, 2027–2031 döneminde takımları Liberty Media çatısı altında bağlayacak yeni ticari düzenlemeyi içeriyor. Bu anlaşma, Formula 1’deki Concorde Agreement benzeri şekilde tarafların hak ve yükümlülüklerini belirleyecek.
Ancak en büyük anlaşmazlık noktası finansal yapı.
Takımlar, Formula 1'de olduğu gibi kâr paylaşımı modeline geçilmesini isterken; MotoGP tarafı mevcut sistemdeki gibi gelire bağlı olmayan sabit ödeme modelini sürdürmek istiyor.
Son teklifin yaklaşık 8 milyon euro seviyesinde olduğu, bunun mevcut anlaşmaya göre yaklaşık 1 milyon euroluk bir artış anlamına geldiği belirtiliyor. Ancak takımlar bu artışı yetersiz buluyor.
Austin'deki kritik toplantıda üreticiler, görüşlerini doğrudan MotoGP CEO'su Carmelo Ezpeleta ve sportif direktör Carlos Ezpeleta ile paylaştı. Aynı zamanda Derek Chang liderliğindeki Liberty Media yönetimiyle de temas kuruldu.
Bir gün önce ise üreticiler arasında daha geniş bir strateji toplantısı yapıldığı ve sürecin koordinasyonunun sağlandığı ifade ediliyor. Bu toplantıya: Ducati, Aprilia, KTM, Honda ve Yamaha gibi üst düzey temsilciler katıldı.
MSMA (üreticiler birliği), mevcut taslağın yalnızca finansal değil, yapısal olarak da kabul edilemez bazı maddeler içerdiğini düşünüyor.
Özellikle MotoGP tarafı, takımların pazarlama ve iletişim ekiplerini büyütmesini, daha fazla tanıtım faaliyeti yapmasını ve bazı durumlarda MotoGP prototiplerini promosyon etkinliklerinde hazır bulundurmasını talep ediyor.
Ayrıca takım misafir ağırlama standartlarının da yükseltilmesi isteniyor.
Bir kaynak süreci şu sözlerle özetliyor: "Önerilen artış 1 milyon euro ama bizden istenen şeylerin maliyeti bunun çok üzerinde."
Mevcut durumda tüm taraflar 2027’de yarışmaya devam etmek istiyor ve bir anlaşmaya varma niyeti ortak. Ancak süreç tıkanmış durumda. Üreticilerin MSMA aracılığıyla önce MotoGP yönetimiyle anlaşması, ardından bağımsız takımların sürece dahil olması gerekiyor.
Austin'deki görüşmenin bir kırılma noktası olup olmayacağı veya sürecin üst düzey müdahale ile mi çözüleceği ise belirsizliğini koruyor.
MotoGP field at the start
Photo by: Steve Wobser / Getty Images
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar