Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Miller, Yamaha'nın yaşadığı zorluklar hakkında: "Kurbanlık koyun gibi hissediyorum"

Jack Miller, Yamaha’nın MotoGP’de yaşadığı zorlukları değerlendirirken, düzlük hızındaki eksiklik nedeniyle kendisini 'kurbanlık koyun' gibi hissettiğini söyledi.

Jack Miller, Pramac Racing

Yamaha, kış boyunca M1'i tamamen yeni bir V4 motoru barındıracak şekilde yeniden tasarlamasının ardından bu sezon MotoGP’de rakiplerinin daha da gerisine düştü.

Yeni motorun güç açısından rakiplerinin belirgin şekilde gerisinde kaldığı görülürken, motosiklette yapılan kapsamlı değişiklikler Yamaha'nın geleneksel güçlü yönlerinin de kaybolmasına yol açtı. Fabrika sürücüsü Fabio Quartararo'ya göre takımın artık 'tek bir güçlü yanı bile yok'.

Geçtiğimiz ayki ABD Grand Prix’sinde dört M1 motosikletinin de grubun en arkasında yer alması dikkat çekti. Temsilcimiz Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing adına yarıştığı ilk sezonunda 15. sırayı almasıyla Yamaha sürücüleri arasında en iyi sonucu elde etti.

Miller, takım arkadaşlarına kıyasla Yamaha’nın 2026 prototipi hakkında genelde daha iyimser bir ton kullansa da, karşılaşılan zorluğu çarpıcı bir benzetmeyle anlattı: "Bu hâlâ geliştirme aşamasında olan bir proje ve elimizden geldiğince ilerletmeye çalışıyoruz."

"Ancak düzlükte gazı köklediğinizde kendinizi adeta kurbanlık koyun gibi hissediyorsunuz."

Austin'deki sprint yarışı, Miller'a Yamaha M1 ile Ducati'nin şampiyonluk kazanan 2025 motosikletini doğrudan karşılaştırma fırsatı sundu. Franco Morbidelli ile 16. sıra mücadelesine giren Miller, lastik basıncını korumakta zorlanmasına rağmen bir süre rekabetçi kalmayı başardı ancak sonunda Ducati'ye karşı direnemedi.

"Frankie arkamdaydı. Sondan bir önceki virajda geç frenle hamle yaptı ve son virajdan birlikte çıktık."

"Biraz öndeydim ama 1. virajda sarı bayrak vardı. Oraya geldiğimizde onu geride tutacak bir hamle yapamadım."

"Düzlükte gazı açtığınız anda yapabileceğiniz hiçbir şey kalmıyor."

Jack Miller, Pramac Racing

Jack Miller, Pramac Racing

Photo by: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

Katar Grand Prix’sinin Orta Doğu savaşı nedeniyle yılın ilerleyen dönemine alınmasıyla oluşan uzun ara, Yamaha'ya gelişme ve 24-26 Nisan'daki İspanya Grand Prix'sine yeni parçalar getirme fırsatı sunuyor.

Miller, Avrupa ayağının başlamasıyla birlikte Yamaha için umut ışığı doğabileceğine inanıyor: "Artık Avrupa'ya dönüyoruz. Üç haftalık bir aramız var, umarım Jerez için bazı güncellemeler getirebiliriz."

"Umarım Jerez’de biraz daha rekabetçi olabiliriz. Sezon ilerledikçe daha iyi olmaya çalışacağız."

"Şu anda birçok mühendis Japonya’ya geri dönüyor, hatta İtalyan mühendisler bile. Orada çalışmaları sürdürüp mümkün olduğunca ilerleme kaydetmeye çalışıyoruz."

"Zor zamanlardan geçiyoruz. Sorun şu ki şampiyona kimseyi beklemiyor, bu yüzden elimizden gelenin en iyisini yapmalı ve sürekli ilerlemeliyiz."

Buna rağmen Miller, ABD GP hafta sonunun sonunda Yamaha’nın durumuna dair daha olumlu hissettiğini belirtti: "Açıkçası yılın herhangi bir zamanından daha mutluyum. Yarışın son bölümünde iyi bir tempomuz vardı. Kendi adıma sağlam bir yarış çıkardım, bu yüzden memnunum."

"Ancak takım olarak daha iyi olmamız gerekiyor."

Jack Miller, Pramac Racing

Jack Miller, Pramac Racing

Photo by: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

Önceki haber Ducati, aerodinamik geliştirmelerinde rakiplerinden ilham aldı
Sonraki haber Quartararo: "Toprak'ın COTA'daki performansından çok etkilendim"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler