Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Martin: “Marquez olmasaydı burada olmazdım”

Jorge Martin, 2025 yılında yaşadığı ağır sakatlıkların ardından MotoGP’ye farklı bir bakış açısıyla geri döndüğünü açıkladı.

Jorge Martin, Aprilia Yarış Takımı

Jorge Martin, Aprilia Yarış Takımı

Fotoğraf: David Buono - Icon Sportswire - Getty Images

Geçtiğimiz sezon geçirdiği kazalarla toplamda 27 kemiğini kıran Martin, Marca’ya verdiği röportajda yaşadıklarının kariyerine bakışını tamamen değiştirdiğini söyledi. Kısa sürede podyumdan hastaneye uzanan bir süreç geçirdiğini belirten İspanyol sürücü, artık şampiyonluk takıntısını geride bıraktığını ifade etti.

Şu anda dünya şampiyonasında ikinci sırada yer almasına rağmen Martin, şampiyonluk ihtimali konusunda temkinli konuştu: “Şu anda şampiyonluk bir hayal gibi.”

“Hedeflerimden vazgeçmedim. Buradayım çünkü kazanmak istiyorum ama şampiyonluğu düşünmek için henüz erken. Olayları biraz daha ağırdan almak istiyorum.”

Jorge Martin’in yeni yaklaşımının en belirgin yönlerinden biri yarış yönetimi oldu. Martin, artık her yarışta maksimum sonucu hedeflediğini ancak gereksiz risklerden olabildiğince kaçındığını söyledi.

“Bazen dördüncülük alabileceğimiz en iyi sonuç oluyor ve bunu kabul etmemiz gerekiyor. Bazı günler ise kazanabiliriz. Önemli olan gereksiz riskler almamak.”

“Pistte iyi olmak için pist dışında da iyi olmanız gerekir. Bu süreç beni yeni bir insan yapmadı ama daha olgun bir sporcu haline getirdi.”

Marc Marquez, Ducati Team, Jorge Martin, Aprilia Racing Team, Marco Bezzecchi, Aprilia Racing

Marc Marquez, Ducati Team, Jorge Martin, Aprilia Racing Team, Marco Bezzecchi, Aprilia Racing

Fotoğraf: MotoGP Sports Entertainment Group

Sakatlık sürecinde Marc Marquez’in desteğinin çok önemli olduğunu belirten Martin, şu sözleri kullandı: “Ameliyat hakkında tereddüt ettiğim zamanlarda bana en iyi cerrahı önerdi ve sonuç çok başarılı oldu. Bu yüzden ona her zaman minnettar olacağım.”

Sezona beklentilerin üzerinde bir başlangıç yaptığını söyleyen Martin, fiziksel olarak tam hazır olmamasına rağmen gösterdiği performanstan memnun olduğunu belirtti. Şampiyonluğun şu an için önceliği olmadığını ifade etse de, sezonun ilerleyen bölümünde fırsat doğması halinde geri adım atmayacağını da vurguladı.

“Eğer sezonun son yarışlarında şampiyonluk için mücadele ediyorsak, kazanmak için her şeyi yaparım.”

Önceki haber 2026 MotoGP İspanya GP ne zaman, saat kaçta, hangi kanalda?
Sonraki haber Bulega: “Toprak Razgatlıoğlu ile yarışmayı çok özlüyorum”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler