Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Martin: “Hâlâ limitlerimizi keşfetmeye çalışıyoruz”

Jorge Martin, Katalonya sprint yarışında neden kaza yaptığını açıklarken "fazla iyimser" davrandığını kabul etti ve yeni motosikletine alışma sürecinin devam ettiğini belirtti.

Jorge Martin, Aprilia Racing Team

Jorge Martin, Aprilia Racing Team

Fotoğraf: JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

2024 dünya şampiyonu Jorge Martin, Barselona'da oldukça zorlu bir hafta sonu geçiriyor. İspanyol sürücü, Katalonya Grand Prix'sinin ilk iki gününde toplamda dört kez kaza yaptı.

Sıralama turlarında Q1'deki kazasını atlatıp Q2'ye kalmayı başaran Martin, RS-GP'sini gridde 8. sıraya yerleştirmişti. Ancak sprint yarışında 6. sıradayken bir kaza daha yaptı. Bu kazaya rağmen, yarışı ancak 9. sırada bitirebilen takım arkadaşı Marco Bezzecchi karşısında şampiyona liderliği mücadelesinde sadece 1 puan kaybetti.

Jorge Martin, Aprilia Racing Team

Jorge Martin, Aprilia Racing Team

Fotoğraf: JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

Martin, kazanın arkasındaki temel nedenin 10. viraja girerken arkadan esen rüzgâr olduğunu ve bu yüzden freni biraz daha uzun tutmak zorunda kaldığını, bunun da ön tekerleğin kitlenmesine yol açtığını açıkladı.

Bu durumun Aprilia'yı öğrenme sürecinin bir parçası olduğunu vurgulayan yıldız pilot, düşmeden önce motosiklet üzerindeki hissinin aslında çok iyi olduğunu da sözlerine ekledi.

Yaşadığı kaza sonrası açıklamalarda bulunan Jorge Martin, şu ifadeleri kullandı: "Çok şükür ki iyi hissediyorum. Vücudumun bazı bölgelerinde ufak tefek yaralar var ama önemli bir şey değil.”

“Öncelikle takımıma çok teşekkür etmek istiyorum. Dört kazanın ardından, yemek yemek için öğle arası bile vermeden nasıl çalıştıklarına inanmak gerçekten güç. Bu harika takımla gurur duyuyorum."

Jorge Martin, Aprilia Racing Team

Jorge Martin, Aprilia Racing Team

Fotoğraf: Eric Alonso / Getty Images

"Kendi adıma iyi hissediyorum. Dünküne kıyasla çok daha iyiyim ve bugün motosiklet üzerindeki his harikaydı. Tempomun beni daha da ileriye taşımasını umuyordum ama sonra bu talihsiz kazayı yaşadım.”

“Onuncu virajda daha temkinli olmam gerekirken belki de fazla iyimserdim. O esnada arkadan esen bir rüzgâr vardı, bu yüzden freni belki iki ya da üç metre daha fazla sıktım ve ardından kendimi yerde buldum.”

“Ama bu yaptığımız sporun bir parçası. Aprilia’yı hâlâ anlamam, çözmem gerekiyor.” 

“Bence şu an Aprilia olarak limitlerimizi keşfetmeye çalışıyoruz. Tabii bu pist, sunduğu düşük yol tutuşu nedeniyle işi çok daha zorlaştırıyor ama bu da sürecin bir parçası."

 

Önceki haber Rossi’den Ducati’ye çağrı: “Bagnaia için daha fazlasını yapmalısınız”
Sonraki haber Mir, Honda’dan ayrılıyor: “Geleceğim hakkında sessiz kalınmasını hak etmiyorum”

Öne Çıkan Yorumlar