Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Marquez: "Çukur yarış çizgisi üzerinde olsaydı sprint imkansız olurdu"

Marc Marquez, Goiania'daki sprint yarışı öncesinde pistte oluşan çukurun yarış çizgisine denk gelmemesinin, MotoGP Brezilya Grand Prix'sinin sorunsuz şekilde gerçekleştirilebilmesini sağladığını söyledi.

Officials repair a sinkhole on the start-finish straight.

Cumartesi günü koşulan sprint yarışı, sıralama turlarının ardından start/finiş düzlüğünde fark edilen asfalt hasarı nedeniyle tehlikeye girdi. Pistte oluşan çukurun ardından görevliler hızla müdahale ederek asfaltın bir bölümünü kesip onarım çalışması gerçekleştirdi.

Yaşanan sorun nedeniyle sprint yarışının startı defalarca ertelendi ve yarış yaklaşık 80 dakika gecikmeli başladı. Bu süreçte Moto2 sıralama turları da pazar sabahına alındı.

Tüm endişelere rağmen sprint yarışı, kuru zeminde 15 tur boyunca sorunsuz şekilde tamamlandı.

Ducati fabrika sürücüsü Marquez, durumun çok daha ciddi olabileceğini vurguladı: "Koşulların bu şekilde kalması için dua ettik. Çukur yarış çizgisinin dışında olduğu için yarışabildik, eğer yarış çizgisinin üzerinde olsaydı yarışmak imkânsız olurdu."

"Bunlar yeni pistlerde olabilen şeyler. Bu pist bir yıl, hatta aslında 10 ay gibi kısa bir sürede inşa edildi ve gerçekten iyi bir iş çıkardılar."

Marc Marquez, Ducati Team

Marc Marquez, Ducati Team

Photo by: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

Sprint yarışının startı toplamda üç kez ertelenirken, ilk olarak 20 dakikalık bir gecikme yaşandı ve ardından gelen ertelemelerle yarış yerel saatle 16:20'de başladı.

Marquez, bu gecikmelerin hazırlık sürecini zorlaştırdığını ve bir noktada kendisini sinirlendirdiğini de itiraf etti: "Bir noktada alınan kararlara biraz sinirlendim çünkü bir sürücü için hazırlanmak, rahatlamak, tekrar hazırlanmak, tekrar motive olmak ve bunu üç kez yapmak kolay değil."

"Bizim rutinlerimiz ve ısınma yöntemlerimiz var. Bu da gelecekte geliştirmemiz gereken konulardan biri."

"Yine de karşılaştığımız durum olağanüstüydü ve hafta sonunu mümkün olan en iyi şekilde kurtardık."

KTM sürücüsü Pedro Acosta ise yarışın yapılabilmiş olmasına bile şaşırdığını ifade etti: "Açıkçası, bir saatten fazla gecikmeye rağmen sprint yarışını yapabilmemiz bile büyük bir şey. Daha önce bir pistte böyle bir çukur oluştuğunu hiç görmemiştim."

Öte yandan Aprilia sürücüsü Jorge Martin, sorunun abartılmaması gerektiğini belirtti. 

"Bir buçuk saatten fazla süre boyunca konsantrasyonu korumak kolay değil. Ama kendi rutinimi tekrar uyguladım."

“Sorunu çözdüler ve ben çukuru bile görmedim, yarış çizgisinin dışındaydı. Bu yüzden bizim için yönetilebilir bir durumdu."

Pramac Racing sürücüsü Jack Miller da çukurun yarış çizgisinden oldukça uzakta olduğunu vurguladı: "Oraya denk geliyorsanız ciddi bir hata yapıyorsunuz demektir. Ellerinden geleni yaptılar ve bizi yeniden piste çıkardılar."

"Görünüşe göre asfaltın altında yeterli temel yoktu."

Pedro Acosta, Red Bull KTM Factory Racing

Pedro Acosta, Red Bull KTM Factory Racing

Photo by: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

Önceki haber Toprak: "Sprintte beş yıllık lastikle yarışıyor gibiydim, bu şekilde motosikleti sürmem imkansız"
Sonraki haber Martin: “Ducati’nin bir adım gerisindeyiz”

Öne Çıkan Yorumlar