Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Marc Marquez’den sakatlık güncellemesi: “Her geçen gün daha iyiyim”

MotoGP’nin son dünya şampiyonu Marc Marquez, 2026 sezonu öncesinde sakatlık durumuna dair son bilgileri paylaştı. Ducati’nin 2026 MotoGP motosikletinin Madonna di Campiglio’daki lansmanında konuşan Marquez, iyileşme sürecinin doğru yönde ilerlediğini ancak tam formuna sezonun ilk yarışında yaklaşacağını söyledi.

Marc Marquez, Ducati Team

Marc Marquez, Ducati Team

Fotoğraf: Ducati Corse

Marquez, 2025 Endonezya Grand Prix’sinde Marco Bezzecchi ile yaşadığı temasın ardından sağ omzundan ciddi bir sakatlık yaşamış, İspanya’ya döndükten sonra ameliyat olma kararı almıştı. Bu süreçte sezonun son dört yarışını kaçıran tecrübeli pilot, kış aylarının hem fiziksel hem de mental açıdan oldukça zor geçtiğini ifade etti.

“İki hafta önce sorsaydınız ‘idare eder’ derdim” diyen Marquez, son dönemde belirgin bir ilerleme kaydettiğini vurguladı. İyileşmenin inişli çıkışlı olduğunu belirten Ducati sürücüsü, “Ama şimdi her geçen gün kendimi daha iyi hissediyorum. Yüzde olarak nerede olduğumu söylemek zor, çünkü yüzde 100’ümün ne olacağını tekrar keşfetmem gerekiyor” ifadelerini kullandı.

Kış döneminin büyük bölümünü fizyoterapi ve düşük ağırlıkla yapılan salon çalışmalarıyla geçirdiğini anlatan Marquez, hedefinin sezonun ilk yarışı olan Tayland Grand Prix’sine neredeyse tam hazır şekilde çıkmak olduğunu söyledi. “Tayland’da yüzde 100’e çok yakın olacağım. Bu baştan beri hedefimizdi ve bunu başaracağımıza inanıyorum” dedi.

Uzun bir aranın ardından Aralık ayı sonunda toprak zeminde motosiklete yeniden binen Marquez, daha sonra Valensiya’daki Aspar pistinde Ducati Panigale ile turladı. Ancak bir MotoGP motosikletiyle ilk ciddi sürüşünü 3–5 Şubat tarihleri arasında Sepang Uluslararası Pisti’ndeki testlerde yapacak.

Marquez’e göre şu an en büyük eksik dayanıklılık. “Bir gün iyi sürebiliyorum ama ikinci gün performansım ciddi şekilde düşüyor” diyen İspanyol pilot, bu açığın Sepang testinde daha net hissedileceğini belirtti. Buna karşın hız konusunda endişesi olmadığını da özellikle vurguladı. “Hız kaybolmuyor. Fiziksel olarak iyi hissedersem hız zaten orada” sözleriyle, sakatlığın ardından bile rekabetçi olabileceğinin altını çizdi.

Önceki haber Agostini: "Toprak, WSBK'de çok iyi bir sürücü olduğunu kanıtladı"
Sonraki haber Bagnaia: “2026’da Marc Marquez’in işini zorlaştıracak potansiyelim var”

Öne Çıkan Yorumlar