Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Borsoi: "İkinci starttan sonra doğru lastik basıncını bulmak imkânsıza yakındı"

Katalonya MotoGP yarışında Jack Miller ve Toprak Razgatlıoğlu’nun düşük lastik basıncı nedeniyle ceza almasının ardından Pramac Takım Patronu Gino Borsoi sessizliğini bozdu.

Gino Borsoi, Pramac Racing

Gino Borsoi, Pramac Racing

Fotoğraf: Marc Fleury

Geçtiğimiz hafta sonu yapılan olaylı Katalonya yarışının ardından, aralarında Pramac Yamaha ikilisi Jack Miller ve temsilcimiz Toprak Razgatlıoğlu’nun da yer aldığı beş sürücüye düşük lastik basıncı kuralını ihlal ettikleri gerekçesiyle 16 saniyelik zaman cezası verilmişti. 

Joan Mir, Raul Fernandez ve Alex Rins ile aynı kaderi paylaşan Pramac sürücüleri, bu cezaların ardından sıralamada birer sıra gerileyerek yarışı Miller 15, Toprak ise 16. sırada tamamladı.

Normal şartlarda MotoGP sürücülerinin, ana yarış mesafesinin en az %60'ında belirlenen minimum lastik basıncının üzerinde kalması gerekiyor. Ancak Katalonya'da üst üste yaşanan kazalar nedeniyle yarış iki kez durdurulmuştu.

Toprak Razgatlıoğlu, Pramac Racing

Toprak Razgatlıoğlu, Pramac Racing

Fotoğraf: Gold and Goose Photography / Getty Images

Üçüncü ve son start 12 tur üzerinden gerçekleştirilince, kurallar gereği bu baraj bir sprint yarışı gibi %30’a düştü. Yarışın kısalması ve sürücülerin lastik sıcaklığını artırmak için yeterli zamana sahip olmaması, padoğun yarısını ceza sınırına itti. Altı pilot hakkında açılan soruşturmada, sadece jantında sızıntı tespit edilen Pecco Bagnaia cezadan kurtulabildi.

Yaşanan teknik karmaşayı ve ekibin çaresizliğini anlatan Pramac Takım Patronu Gino Borsoi şu ifadeleri kullandı: "İkinci starttan sonra doğru lastik basıncını tutturabilmek gerçekten imkânsıza yakındı.” 

“Yarış çok kısaydı, bu yüzden pilotların lastikleri ideal çalışma sıcaklığına getirmek için önlerinde çok az zaman vardı.” 

“Ayrıca pistte tek başınıza yarışıyorsanız durum farklı, bir grubun içinde mücadele ediyorsanız tamamen farklıdır.”

“Sırf kurallara uymayı garantilemek adına yarışa çok yüksek bir lastik basıncıyla başlamak da inanılmaz tehlikeli çünkü basınç daha da artıp yol tutuşunu yok edebilir.” 

“Ama düşük kaldığınızda da cezalandırılıyorsunuz. Dolayısıyla teknisyenlerin yarış startı için en doğru basıncı bulması hiç kolay değil."

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Toprak Razgatlioglu, Pramac Racing

Fotoğraf: Burak Akbulut/Anadolu via Getty Images

Borsoi, Montmelo pistinin ünlü düşük yol tutuşlu yüzeyinin de bu duruma çanak tuttuğunu belirtti: "Pist yüzeyinde tutuş çok düşüktü, bu da lastiklerin ısınmasını ve dolayısıyla basıncın yükselmesini normalden çok daha fazla geciktirdi.” 

“Birçok sürücünün ceza almasının arkasındaki ana nedenlerden biri de kesinlikle buydu."

Cezalardan en büyük darbeyi alan isim, yarışı normalde 2. sırada bitiren ancak cezanın ardından 13. sıraya kadar gerileyen Honda pilotu Joan Mir oldu.

Gelecek sezondan itibaren Michelin’in yerini alarak MotoGP’nin tek lastik tedarikçisi olmaya hazırlanan Pirelli'nin, lastik basınç sınırını ve cezalarını nasıl tanımlayacağı şimdiden padoğun en çok merak edilen konularından biri haline geldi.

 

Önceki haber Bulega'dan Ducati'ye mesaj: "Artık MotoGP'de bir şansı hak ediyorum"
Sonraki haber MotoGP Brezilya pisti, asfalt sorunları ile yeniden gündemde

Öne Çıkan Yorumlar