Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Bezzecchi, sprint yarışındaki talihsiz start anını anlattı

İspanya sprint yarışına ön sıradan başlayan Marco Bezzecchi, startta yaşadığı büyük düşüşün nedenini açıkladı.

Marco Bezzecchi, Aprilia Racing

Marco Bezzecchi, Aprilia Racing

Fotoğraf: Gold and Goose / Motorsport Images

Yarış tekrarında ekrana yansıyan görüntülerde Bezzecchi’nin, kalkış anında bir kask vizör filminin üzerinden geçtiği tespit edildi. Benzer bir olay daha önce Phillip Island’da, Marc Marquez’in de başına gelmişti. Bezzecchi, bu talihsizlik yüzünden yarışın ilk bölümlerinde dördüncülükten 17. sıraya kadar geriledi.

Bezzecchi, söz konusu parçanın büyük ihtimalle Alex Marquez’e ait olduğunu düşünse de İspanyol sürücü bunu reddetti.

Bezzecchi, yaşadığı olayın ardından şunları söyledi: “Start anı çok kötüydü. Maalesef kontrol edebileceğiniz bir durum da değil.”

“Hiçbir şey fark etmedi, parça ön grenajıma sıkıştı, durduğumda yere düştü ve motosikletin altına girdi. Bu tür şeyleri önceden tahmin etmek çok zor.”

Marco Bezzecchi, Aprilia Racing

Marco Bezzecchi, Aprilia Racing

Fotoğraf: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

Bezzecchi, değişken hava koşulları nedeniyle yarışın nasıl şekilleneceğini öngörmenin de zor olduğunu belirtti:

“Kuru zemin olsaydı starta rağmen ilk 5-6 içinde kalabilirdim ama bu şartlarda bir tahmin yapmak zor.”

“Yağmur başladığında slick lastiklerle yarışmak zaten hayatta kalma mücadelesine dönüyor. Pitten çıkışlar da hiç kolay olmuyor.”

“Özetle olaylar böyle gelişti, daha fazla söyleyecek bir şey yok.”

Pazar günkü yarış içinse rekabetin oldukça sert geçeceğini vurguladı: “Alex, Marc ve Di Giannantonio benden biraz daha hızlıydı.”

“Jorge de hızlı, Honda’lar fena değil, Zarco da varlık gösteriyor. Benim planım her zamanki gibi elimden gelenin en iyisini yaparak iyi bir yarış çıkarmak.”

Bezzecchi ayrıca sprint yarışındaki kazasını da değerlendirdi. İkinci motosiklete geçtikten sonra ön lastiğin yeterince ısınmadığını ifade eden İtalyan sürücü, ikinci virajda ön tarafın tutuşunu kaybederek düştüğünü söyledi. Neyse ki kazadan yara almadan kurtuldu.

Önceki haber Toprak, MotoGP kariyerindeki ilk cezasını Jerez’de aldı
Sonraki haber Zarco: “Marquez bu yarışı kazanmamalıydı”

Öne Çıkan Yorumlar