Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Bezzecchi şaşkın: “Sorunlar vardı ama nedenini bilmiyoruz”

Aprilia sürücüsü Marco Bezzecchi, Brezilya’daki zayıf performansının nedenini hâlâ çözemediklerini söyledi.

Marco Bezzecchi, Aprilia Racing

Cuma antrenmanlarını 20. sırada tamamlayan Bezzecchi, gün içindeki performans düşüşünün kaynağına dair net bir açıklama yapamadıklarını ifade etti. Takım arkadaşı Jorge Martín’in ilk beşte yer alarak dikkat çektiği seansta, İtalyan sürücünün iki saniyeden fazla geride kalması Aprilia cephesinde soru işaretleri yarattı. Bezzecchi’nin arkasında Raúl Fernández ve Enea Bastianini yer aldı.

Tayland Grand Prix’sini kazanan Bezzecchi için bu sonuç gerileme anlamına geliyor. İtalyan sürücü, cumartesi günü Q2’ye kalabilmek için sıralama turlarının ilk bölümünde mücadele etmek zorunda kalacak.

Seans sonrası konuşan Bezzecchi, özellikle öğleden sonra yaşanan sorunlara dikkat çekti.

“Aslında sabah kötü değildi. Kendimi iyi hissediyordum ve oldukça hızlıydım. Öğleden sonra ise, özellikle en iyi sayılabilecek ilk sürüşümüzde bazı sorunlar yaşadık. Neyin yanlış olduğunu hâlâ anlamaya çalışıyoruz, mühendisler de bu konu üzerinde çalışıyor.”

Sorunun performansını nasıl etkilediği sorulduğunda ise detay vermekten kaçınan Bezzecchi,
“Zor bir durum… Ne olduğunu az çok tahmin ediyorsunuzdur.” ifadelerini kullandı.

Gecikmeli başlayan cuma öğleden sonra seansında sürücüler, yağmur riskine karşı erken hızlı tur atmaya çalıştı. Ancak Bezzecchi, Aprilia’sıyla 1.23’ün altına inemedi. Seansın son bölümünde başlayan yağmur, tur zamanlarını geliştirme fırsatını ortadan kaldırırken İtalyan sürücü doğrudan Q2’ye kalma şansını kaçırdı.

Marco Bezzecch, Aprilia Racing

Marco Bezzecch, Aprilia Racing

Photo by: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

Aprilia yarış direktörü Paolo Bonora ise sorunun, sürücünün yeterli güven hissini yakalayamamasıyla ilgili olabileceğini belirtti.

“Onun neden istediği güveni bulamadığını anlamaya çalışıyoruz. İlk 10 dakika pist nispeten kuruydu ama yine de kaskına yağmur damlaları geliyordu.”

“Bu pistte doğru hissi yakalamak çok önemli. Eğer zorlamazsanız lastikleri ısıtamazsınız, lastikleri ısıtmazsanız da o hissi bulamazsınız.”

“Bu, sürücünün yaratması gereken bir şey. Ancak bu koşullar, özellikle yeni bir pistte, bunu başarmak için ideal değil. Yine de kendimize güveniyoruz. Bu kötü sonuca rağmen çalışarak cumartesi günü daha iyi bir noktaya geleceğimizi düşünüyoruz.”

Ayrıca okuyun:
Önceki haber Canlı Dereceler: MotoGP Brezilya 2. serbest antrenman
Sonraki haber Marquez: “Pist iyi ama sürüş stilime pek uygun değil”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler