Bagnaia: “MotoGP Güvenlik Komisyonu toplantılarına sadece üç sürücü katılıyor”
Francesco Bagnaia, MotoGP Güvenlik Komisyonu toplantılarına katılımın düşük olmasını sert sözlerle eleştirdi.
Francesco Bagnaia'nın bu açıklamaları, Barselona’daki cuma gününün ardından geldi. Gün içerisinde Jorge Martin, 12. virajda yaşadığı sert kazanın ardından beyin sarsıntısı geçirmişti.
Kazanın ardından Martin dahil birçok sürücü, söz konusu viraj için daha geniş bir kaçış alanı talep etti.
Bagnaia, her Grand Prix hafta sonunun cuma günü sürücülere görüşlerini dile getirme fırsatı sunan MotoGP Güvenlik Komisyonu’nun, şampiyonada değişim yaratmak adına hâlâ önemli bir araç olduğunu vurguladı.
Bagnaia, “Bu pist en az altı yıldır böyle. Bence dünyanın en güzel pistlerinden biri ama tutuş seviyesi yüzünden tamamen mahvolmuş durumda.”
“Hiç yol tutuşu yok, hiçbir şey yapamıyorsunuz. Gerçekten zorlamaya başladığınız anda kaza yapıyorsunuz. Bu sabah Jorge Martin’in yaptığı şey de sıra dışı değildi.“
“Viraja gird ve biraz daha geniş bir çizgi kullandığı için ön tarafı kaybetti. Şimdi beş dakika içinde Güvenlik Komisyonu toplantımız var. Belki bunu konuşarak biraz daha baskı kurabiliriz. Ama sorun aslında Güvenlik Komisyonu değil, sorun daha çok pistin sahibi olan kişilerde. Ne yapılacağına onlar karar veriyor ve bu da işleri karmaşık hale getiriyor.” dedi.
Son yıllarda haftalık Güvenlik Komisyonu toplantılarına katılım ciddi şekilde azalırken, Bagnaia, Jack Miller ve Luca Marini düzenli olarak toplantılara katılan tek isimler oldu.
Bazı sürücüler bu toplantıların etkili olup olmadığını sorgularken, Tech3 sürücüsü Enea Bastianini mart ayında yaptığı açıklamada önemli konularda ilerleme kaydedilememesi nedeniyle toplantılara gitmeyi bıraktığını söylemişti.
Ancak Bagnaia, sürücülerin güvenlikle ilgili kararlarda etkisiz olduğu yönündeki görüşleri reddetti ve katılım eksikliğinin problem yarattığını söyledi.
Bagnaia, “Hiç denemeden bir şeyin işe yaramayacağını nasıl düşünebilirsiniz? Bana göre bu tamamen saçmalık.”
“Geçen hafta Le Mans’ta Güvenlik Komisyonu’nda sadece üç kişiydik. Bu önemli bir toplantıydı çünkü yeni bir kural anında yürürlüğe sokuldu.“ (Pit yolu girişi prosedüründeki değişiklik)
“Ben, yeni bir kural eklenecekse bunun sezon sonunda yapılması gerektiğini düşünenlerdenim, sezon ortasında değil. Bir önceki yarışta Marc Marquez bunu yaparak 12 puan aldı; ama sonraki yarışta ise aynı hareket için pitten geçiş cezası alacaktı. Bu doğru değil. Bu yüzden biraz baskı yapmamız gerekiyordu.“
“Üç kişiydik ve hepimiz tamamen aynı fikirdeydik. Ama bu üzücü bir durum. Güvenlik Komisyonu’na gitmemek için bazıları zamanlarının olmadığını söylüyor. Çünkü gerçek şu ki hiçbir şey olmuyor. Hiçbir şey yapılmıyor.“
“Çünkü eğer çok sayıda kişi olsaydık, bazı şeyleri başarabilirdik. Ama sorun, toplantıya gelmek için zamanlarının olmaması. Bana göre asıl ciddi olan şey bu.”
Francesco Bagnaia, Ducati Team
Photo by: Gold and Goose Photography / Getty Images
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar