Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Bagnaia: "Karmaşık bir süreçten geçiyoruz"

Le Mans öncesinde Pecco Bagnaia, Ducati cephesinde işlerin beklendiği gibi gitmediğini ve genel olarak "zorlu bir dönemden" geçtiklerini dile getirdi.

Francesco Bagnaia, Ducati Team

Francesco Bagnaia, Ducati Team

Fotoğraf: Burak Akbulut - Anadolu - Getty Images

Geçtiğimiz yıl Le Mans'da Johann Zarco'nun yağmur altındaki zaferi, Ducati'nin namağlup serisini noktalamıştı. Bu yılsa Ducati, ilk sekiz yarışta ikisi sprint olmak üzere sadece üç galibiyet alabilmiş durumda.

Jerez'de galibiyete ulaşan isim Alex Marquez olurken; Marc Marquez ve Pecco Bagnaia henüz podyuma çıkamadı.

Fransa Grand Prix’si öncesinde İtalyan basınına konuşan Bagnaia, durumun garipliğine dikkat çekti: "Ducati için genel olarak zor bir dönemdeyiz, sezon kesinlikle beklediğimiz gibi gitmiyor.”

“Maalesef bir yılı aşkın süredir bu durumdayım ve epey zorlanıyorum. Garip olan şu ki; bu yıl motosiklet üzerinde, özellikle de ön tarafın performansı hakkında çok daha iyi hissediyorum ama yine de istediğim şeyleri yapamıyorum."

Francesco Bagnaia, Ducati Team

Francesco Bagnaia, Ducati Team

Fotoğraf: Ducati Corse

"Frenleme anında motosikletimiz çok 'huzursuz' tepkiler veriyor. Bunu Jerez'deki kazamda da görebilirsiniz. Çok hassas olmam gerekiyor çünkü motosiklet savrulmaya oldukça eğilimli. Artık çok sert fren yapıp, viraja hızlı girdiğimiz ve dengede sorun yaşamadığımız eski Ducati karakteri yok."

Alex Marquez'in Jerez'de bu sorunu çözmeyi başardığını hatırlatan Bagnaia, şunları ekledi: "Karmaşık bir süreçten geçiyoruz ama her yarışa geldiğimde rekabet edebileceğime inanıyorum. Potansiyelimizin farkındayım, sadece doğru çözümleri bulmamız gerekiyor."

Dünya şampiyonasında dokuzuncu sıraya kadar gerileyen Bagnaia'nın en büyük umudu, Jerez testlerinde denenen yeni aerodinamik parçalar. Ancak bu parçaların Le Mans’da kullanılması düşük bir ihtimal olarak görünüyor.

Bagnaia bu konuda, "Burada kullanmak mümkün olabilir ama elimizde çok fazla yedek parça yok. Pist koşulları değişken olursa parçaları riske atmak istemeyiz; çünkü Barcelona, aerodinamiğin ciddi boyutlarda fark yarattığı bir pist ve yeni parçaları oraya saklamak daha mantıklı olur. Sanırım burada kullanmayacağız ama yine de net bir şey söyleyemem." dedi.

 

Önceki haber MotoGP Fransa GP 1. antrenman: Sakin geçen seansta Marini lider, Toprak 21. sırada
Sonraki haber Di Giannantonio: “Şampiyonluk için fabrikanın desteği şart”

Öne Çıkan Yorumlar