Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Alex Marquez: "Ducati fabrika sürücüleriyle aynı şekilde çalışmaya devam ediyor"

Alex Marquez, MotoGP geleceği şimdiden KTM ile şekillenmiş olmasına rağmen, Ducati'deki geliştirme çalışmalarındaki etkisinin azalmayacağına inanıyor.

Alex Marquez, Gresini Racing

Alex Marquez, Gresini Racing

Fotoğraf: Gold and Goose / Motorsport Images

2027 sürücü piyasasına yönelik birçok hamle şimdiden netleşmiş durumda.

Ancak resmi duyurular, üreticiler birliği ile MotoGP Sports Entertainment Group arasında önümüzdeki beş yılı kapsayan ticari çerçevenin imzalanmasının ardından yapılacak. Anlaşmanın tamamlanmasıyla birlikte büyük bir duyuru dalgası bekleniyor.

Bu isimlerden biri de Alex Marquez olacak. Ducati üzerinde geçirdiği dört sezon, üç yarış zaferi ve 2025'teki ikincilik sonucunun ardından İspanyol sürücü, fabrika KTM koltuğuna geçecek. Bu transfer, Gresini renkleriyle yarışmaya devam ettiği süreçte Ducati tarafından geliştirme anlamında fabrika sürücüsü statüsüne yükseltilmesinden yalnızca bir yıl sonra gerçekleşecek.

2025 sezonundaki güçlü performansı Borgo Panigale yönetimini harekete geçirdi. İspanyol sürücüye Desmosedici'nin (GP26) gelişiminde daha kritik bir rol verildi. #73 numaralı sürücü, artık Ducati’nin Aprilia karşısında baskı altına giren prototipinin geliştirilmesinde kilit isimlerden biri konumunda.

Aprilia, sezonun ilk üç yarışını Marco Bezzecchi ve Jorge Martin ile kazanarak şampiyona liderliğini ele geçirdi. Bu durum, Ducati’nin rakibi karşısında açığı kapatmak için tüm kaynaklarını devreye sokmasını zorunlu hale getirdi.

Márquez, Motorsport.com'a verdiği röportajda şu ifadeleri kullandı: "Şu anda Aprilia, Ducati’den daha iyi performans gösteriyor. Geçen yıl biz öndeydik ve bizi geçemiyorlardı ama bu sezon Ducati biraz sıkışmış durumda. Umarım yıl içinde bir noktada bir adım ileri gidebiliriz."

"Üreticiler, sürücülerine yıl sonuna kadar ödeme yapar ve onlardan maksimum verimi almaya çalışır."

"Ducati, piyasa söylentileri nedeniyle hiçbir şeyi değiştirmedi. Hâlâ kontratlı dört fabrika sürücüsüyle aynı şekilde çalışıyorlar."

Önceki haber Toprak, yarışmaktan en keyif aldığı pistleri açıkladı
Sonraki haber Rossi'den esprili yorum: "Verstappen'e GT3 yolunu ben açtım!

Öne Çıkan Yorumlar