Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Acosta: "Yarışı yeniden başlatmak gereksizdi"

KTM sürücüsü Pedro Acosta, iki kez kırmızı bayrakla durdurulan Katalonya yarışının üçüncü kez başlatılması kararını eleştirerek, "Şov önemli ama bu şovu var edenler biziz" dedi.

Pedro Acosta, Red Bull KTM Factory Racing

Pedro Acosta, Red Bull KTM Factory Racing

Fotoğraf: Eric Alonso / Getty Images

Katalonya yarışı, pazar öğleden sonra meydana gelen ciddi kazalar nedeniyle iki kez durduruldu. 

İlk kırmızı bayrak, 12. turunda lider giderken 9. viraj çıkışında motosikletindeki elektriksel bir sorun yüzünden aniden yavaşlayan Pedro Acosta'ya, Gresini pilotu Alex Marquez'in çarpmasıyla meydana gelen kazanın ardından gösterildi. Korkutucu anların ardından vücudunda kırıklar oluşan Marquez hastaneye kaldırılırken, Acosta kazadan yara almadan kurtuldu.

Johann Zarco, kaza

Johann Zarco, kaza

Fotoğraf: Gold and Goose Photography / Getty Images

Yeniden startın hemen başında, 1. virajda Johann Zarco, Pecco Bagnaia ve Luca Marini'nin karıştığı bir diğer büyük kazaysa ikinci kırmızı bayrağın gelmesine neden oldu. 

Yarış nihayetinde 12 tur üzerinden üçüncü kez başlatıldı; Fabio Di Giannantonio zafere ulaşırken, Acosta ise son turda Ai Ogura ile yaşadığı temasın ardından düşerek yarışı tamamlayamadı.

Yarışın ardından basına konuşan Pedro Acosta, Ogura ile yaşadığı temas hakkında yorum yapmaktan kaçınırken, yarışın inatla yeniden başlatılması kararını şu sözlerle eleştirdi: "Dürüst olmak gerekirse yarışın detayları hakkında konuşmak istemiyorum. Çünkü bugün en önemli şey Alex ve Johann'ın durumu; kazalardan en kötü şekilde etkilenen onlar oldu ve umarım iyilerdir.” 

“İkisinden de iyi haberler bekliyoruz. Bugün ters gidebilecek her şey ters gitmiş gibi görünüyor.”

“Motosiklette elektriksel bir sorun yaşadım. Düzlükte tam gaz giderken aniden elimdeki gaz kolunun hiçbir tepki vermediğini fark ettim.” 

“Sonrasında her şey altüst oldu. Bu yüzden yarış hakkında konuşmaya gerek olduğunu düşünmüyorum."

Pedro Acosta, Red Bull KTM Factory Racing

Pedro Acosta, Red Bull KTM Factory Racing

Fotoğraf: Gold and Goose Photography / Getty Images

"Yedek motosikletime geçtim, motosiklet iyiydi. Ancak bugün yaşadığımız gibi hoş olmayan durumlardan, Alex'in geçirdiği o çok büyük ve korkutucu kazadan sonra zihnen piste dönmek hiç kolay değil.”

“Ayrıca, iki kırmızı bayrağın ardından üçüncü bir deneme için yarışın yeniden başlatılmasının kesinlikle gerekli olduğunu düşünmüyorum.” 

“Günün sonunda şov elbette önemli ama bu şovu var edenler biziz.” 

“Bu yüzden bence yarışı yeniden başlatmak gereksizdi. Çok kötü sonuçlanabilecek bir şey için üçüncü kez şansınızı zorlamanız gerekmez."

Pedro Acosta, Red Bull KTM Factory Racing

Pedro Acosta, Red Bull KTM Factory Racing

Fotoğraf: Gold and Goose Photography / Getty Images

Aprilia sürücüsü Jorge Martin de Acosta'nın bu sert eleştirilerine katılarak pistteki atmosferin ve alınan kararların insani boyutunun sorgulanması gerektiğini vurguladı: "Bu kazalardan, pistteki ambulanslardan sonra şova devam etmenin ne kadar gerekli olduğunu bilemiyorum. Bence biraz da işin insani yönünü düşünmek zorundayız.”

“Yani kendi adıma yarışmaya devam etmek benim için bir sorun değil, konsantrasyonumu yeniden toplayabilirim. Zaten başladığım her yarışta kendimi daha güçlü hissediyordum ve galibiyet potansiyelim vardı.” 

“Ancak yine de bu durumu göz ardı edemeyiz. Motor sporlarının doğasını anlıyorum ama her şey de şov demek değil."

Önceki haber Özel Haber – Toprak: “Bizi seven insanların karşısında yarışmak çok özel olur”
Sonraki haber Fernandez: "Veriler, kazada suçlu olmadığımı net şekilde gösteriyor"

Öne Çıkan Yorumlar