Brown: “Fernando ile Indy 500’e kalamamak kariyerimin en büyük hatasıydı”
Zak Brown, Fernando Alonso ile 2019 Indianapolis 500’e katılamamalarını kariyerindeki en büyük hata olarak tanımladı.
Arrow McLaren Chevrolet Zak Brown
Fotoğraf: Geoffrey M. Miller / Motorsport Images
Fernando Alonso, 2019’da Indy 500’de ikinci kez yarışmak istemişti. İspanyol pilot daha önce 2017’deki ilk denemesinde dikkat çekici bir performans göstermişti.
Ancak 2019, takım için tam anlamıyla kabusa dönüştü. Sadece 33 aracın start alabildiği yarışta Alonso, sıralama turlarının ardından elenme tehlikesi yaşadı ve düşük bütçeli Juncos takımının pilotu Kyle Kaiser tarafından geçilip grid dışında bırakıldı.
Daha sonra Alonso’nun antrenman kazasına takımın hazırlıklı olmaması, yedek parça eksikliği ve hazırlık sürecinin düzgün yönetilememesi gibi birçok hatanın bu sonuca yol açtığı ortaya çıkmıştı.
McLaren CEO’su Zak Brown, yaşananları kariyerinin en nüyük hatası olarak değerlendirdi: “Özellikle ilk yıllarda büyük engeller vardı. Bu süreçte çok hata yaptım ve bununla barışığım.”
“Takıma hep şunu söyledim: ‘Hata yapmak sorun değil, yeter ki aynı hatayı iki kez yapmayın.’ Çünkü hatalardan ders çıkarmalısınız.”
“Muhtemelen en büyük ve en çok göz önünde yaşanan hatam Fernando Alonso ile Indianapolis 500’e kalamamaktı. O dönem, hayatımdaki en kötü deneyim olmuştu.”
Buna rağmen Brown, yaşananlardan gurur duyduğunu söyledi: “Kulağa garip geliyor ama bununla gurur duyuyorum çünkü sonrasında verdiğimiz reaksiyon çok önemliydi.”
“Olandan ders çıkardık. Sorumluluğu üstlendim çünkü doğru parçaları ve doğru insanları bir araya getiremedim. İçgüdülerime güvenmedim. Sürekli savunduğum şeyler hakkında kendimi hayal kırıklığına uğrattım.”
Fernando Alonso, kaza
Fotoğraf: McLaren
McLaren daha sonra IndyCar’da yeniden toparlandı ve ön sıralarda mücadele eden bir takım haline geldi.
Brown ise bu başarısızlığın kendisini daha güçlü bir yönetici yaptığını düşünüyor.
“Bir bakıma bunun yaşanmasına seviniyorum çünkü aynı hatayı bir daha yapmayacağım. O zamandan beri Indy 500’de iki kez ikinci olduk, liderlik mücadelesi verirken kaza yaptık.”
“Indianapolis’e kalamadığımızda bazı insanlar yolun sonuna geldiğimizi sanmıştı.”
“Motor sporlarında kaza yaptığınızda aracı tamir eder, neden kaza yaptığınızı anlarsınız ve tekrar piste çıkarsınız. Yarışçılık budur. O olay da bizim için büyük bir darbeydi.”
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar