Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Verstappen: “F1 dışında yeniden keyif buldum, Nürburgring bana iyi geliyor”

Max Verstappen, yoğun geçen F1 sezonunda GT3 yarışlarının kendisine motivasyon ve mutluluk sağladığını söyledi.

#3 Mercedes-AMG Team Verstappen Racing, Mercedes AMG GT3 EVO: Max Verstappen

#3 Mercedes-AMG Team Verstappen Racing, Mercedes AMG GT3 EVO: Max Verstappen

Fotoğraf: Red Bull Content Pool

Formula 1’deki yoğunluklara ve son dönemde takımında yaşanan zorluklara rağmen Nürburgring’deki GT3 programından keyif aldığını belirten Verstappen, özellikle son yıllarda kariyerinde farklı şeyler denemeye daha fazla açık olduğunu vurguladı.

Dayanıklılık yarışlarına yönelik ilgisinin yeni bir şey olmadığını da belirten Hollandalı pilot, Nürburgring 24 Saat yarışının uzun zamandır hedefleri arasında yer aldığını da dile getirdi.

“Bunu yapmak uzun zamandır hayalimdi. F1’deki ilk yıllarımda tamamen kazanmak ve kendimi kanıtlamak üzerine odaklıydım ve hırslıydım ama artık kariyerimde farklı şeylere de yer açabiliyorum.” 

Verstappen, GT3 yarışlarının kendisine farklı bir deneyim sunduğunu ve bu ortamda kendini daha rahat hissettiğini dile getirdi. F1 dışındaki bu programın, yarışmaktan aldığı keyfi yeniden alevlendirdiğini de sözlerine ekledi.

“Burada sadece keyif almaya odaklanabiliyorum. Bu da benim için çok önemli. Nürburgring gibi bir pistte yarışmak her zaman çok özel.”

#3 Mercedes-AMG Team Verstappen Racing, Mercedes AMG GT3 EVO: Max Verstappen

#3 Mercedes-AMG Team Verstappen Racing, Mercedes AMG GT3 EVO: Max Verstappen

Fotoğraf: Red Bull Content Pool

Son dönemde F1’in mevcut yapısına yönelik eleştirileriyle gündeme gelen Verstappen, buna rağmen Nürburgring projesinin bir “kaçış” olarak görülmemesi gerektiğini vurguladı ancak farklı kategorilerde yarışmanın kendisine iyi geldiğini de reddetmedi.

“Bu benim için asıl işimden bir kaçış yolu değil ama burada olmak beni görmezden gelemeyeceğim kadar mutlu ediyor. Yarışmayı seviyorum ve farklı araçlarla piste çıkmak hem bana çok şey katıyor hem de beni heyecanlandırıyor.”

Verstappen’in Nürburgring programı, Red Bull sponsorlu Max Verstappen Racing takımıyla Mercedes-AMG GT3 aracında devam ediyor. Hollandalı pilot, aracı deneyimli takım arkadaşlarıyla paylaşarak dayanıklılık yarışlarına hazırlanıyor.

Öte yandan geçtiğimiz günlerde Red Bull danışmanı Helmut Marko da Verstappen’in Nürburgring programının olumlu etkisine dikkat çekti. Marko, bu tür aktivitelerin pilotun motivasyonunu artırdığını ve genel performansına katkı sağladığını belirtti.

#3 Mercedes-AMG Team Verstappen Racing, Mercedes AMG GT3 EVO: Max Verstappen, Daniel Juncadella, Jules Gounon

#3 Mercedes-AMG Team Verstappen Racing, Mercedes AMG GT3 EVO: Max Verstappen, Daniel Juncadella, Jules Gounon

Fotoğraf: Red Bull Content Pool

Verstappen’in bu yaklaşımı, gelecekte Formula 1 dışındaki serilere daha fazla yönelip yönelmeyeceği sorusunu da beraberinde getiriyor. Ancak şu an için Hollandalı pilot, odağını tamamen dayanıklılık yarışlarına kaydırmaktansa F1 kariyerini sürdürürken farklı kategorilerde aktif olmaya önem veriyor.

Nürburgring’deki yarış programı, Verstappen’in sadece performansını değil, aynı zamanda yarıştan aldığı keyfi de yeniden keşfetmesine yardımcı olan önemli bir adım olarak görülüyor. 

Önümüzdeki hafta sonu yapılacak elemelere katılmaya hazırlanan Verstappen, F1’den sonraki odağını 16-17 Mayıs tarihlerinde düzenlenecek Nürburgring 24 Saat yarışına çevirmiş durumda.  

Önceki haber Verstappen Nürburgring’de tekrardan piste çıkacak!
Sonraki haber Verstappen Nürburgring 24 Saat elemelerinde: Bilmeniz gerekenler

Öne Çıkan Yorumlar