Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Nordschleife’deki trajedi, pilotları derinden etkiledi

Juha Miettinen’in hayatını kaybettiği olay, pilotlar üzerinde derin etkiler bıraktı.

#31 Audi Sport Team Rutronik Audi R8 LMS: Kelvin van der Linde

#31 Audi Sport Team Rutronik Audi R8 LMS: Kelvin van der Linde

Fotoğraf: Alexander Trienitz

Geçtiğimiz hafta sonu Nürburgring Nordschleife’de yaşanan trajik kazada Juha Miettinen hayatını kaybetmişti. Bu acı olay, motor sporları dünyasında büyük üzüntü yaratırken birçok pilot için de bir ‘uyanma çağrısı’ oldu.

GT yarışlarının deneyimli isimlerinden Kelvin van der Linde, yaşananların kendisi için ilk kez bir yarış hafta sonunda ölümle yüzleşmek anlamına geldiğini söyledi.

Basına konuşan van der Linde, yaşadığı duyguları şu sözlerle anlattı: “Bu, kariyerimde ilk kez bir yarış hafta sonunda, yarışırken birinin hayatını kaybettiği bir durumla karşılaştığım an oldu.”

“Normalde motor sporlarında bu tür olaylar çok nadir yaşanır. Benim için ilk deneyimdi ve birçok açıdan garip bir duyguydu. Onun için, ailesi için ve olaya dahil olan herkes için son derece trajik.”

Modern motor sporlarında güvenlik standartlarının önemli ölçüde artmasına rağmen van der Linde, özellikle genç pilotlar arasında ölüm riskinin zamanla arka plana itildiğini ve yok sayılabildiğini vurguladı.

“Benim yaş grubum ve daha genç sürücüler için bu tür bir durum çoğu zaman ilk kez yaşanıyor.”

“Günümüzdeki güvenlik standartlarıyla ölüm fikri adeta zihinden silinebiliyor. Bizim için bu durum aslında bir ‘uyanma çağrısı’ oldu.

“MotoGP’de hâlâ tehlike hissi var ama otomobil yarışlarında birçok kişi kendini neredeyse ölümsüz gibi hissetmeye başladı. Yıllar geçtikçe daha fazla risk alındığını hissediyorsunuz. Eskisi kadar korku yok.”

“Bir meslektaşınızı pistte kaybettiğinizdeyse ‘Bu benim de başıma gelebilir’ diye düşünmeye başlıyorsunuz.”

Van der Linde, yarışın devam etmesi kararının bilinçli şekilde alındığını belirtti:

“Juha, Nürburgring ile çok güçlü bir bağı olan, bu piste büyük tutkuyla bağlı biriydi. Yani kendi anısına yarışmaya devam edilmesini isteyecek biriydi. Bu yüzden pazar günü yarışmak doğru karardı.”

Ancak pazar günü piste çıkmak sürücüler için kolay olmadı.

“Bir pilot olarak bu çok garipti. O virajdan her geçtiğimde ‘dün burada biri hayatını kaybetti’ düşüncesi aklıma geliyordu. Her turda tüylerim ürperiyordu. O virajda biraz daha temkinliydim, ki bu da normaldi.”

“Hatta kazanın gerçekleştiği yer genelde düşük hızlı bir viraj olduğundan, daha hızlı virajlarda ne olabileceğini daha sık düşünmeye başlıyorsunuz.”

“250 km/s hızla girilen Flugplatz ya da Schwedenkreuz gibi virajlarda aklınız ister istemez başka yerlere gidiyor. Bu düşüncelerden bilinçli şekilde uzaklaşmanız gerekiyor çünkü limitte sürüş için bu çok olumsuz bir durum.”

“Pazar günü aynı zamanda duygularımızla da mücadele ettiğimiz bir gündü. Neyse ki sonuç açısından çok kritik bir yarış değildi. 24 saat yarışına hazırlık yarışlarının önemi sınırlı. Ama yine de zor bir hafta sonuydu ve bunu atlatmayı başardık.”

Önceki haber Haase: “Verstappen’i durdurmak imkânsızdı”
Sonraki haber Ayhancan, Nürburgring 24 Saat’te Verstappen'e karşı mücadele edecek

Öne Çıkan Yorumlar