Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Eski F1 pilotu Nürburgring 24 Saat yarışından diskalifiye edildi

Nürburgring 24 Saat yarışında mücadele eden eski Formula 1 pilotu Timo Glock, 60 km/s hız sınırı olan güvenlik bölgesinde neredeyse iki katı hızla radara yakalanınca yarıştan diskalifiye edildi ve lisansını kaybetti.

TimoGlock24

Eski F1 pilotu Timo Glock, Nürburgring 24 Saat yarışının gece seansında Benetton renklerine sahip 69 numaralı McLaren 720S-GT3 aracının direksiyonundaydı. Gece yarısına doğru pistte yaşanan bir kaza nedeniyle “Code 60” ilan edilen ve hız sınırının 60 km/s olduğu yavaşlama bölgesine giren Glock, tam 112 km/s hızla radara yakalandı.

25.4 kilometrelik devasa Nordschleife pistinde bir güvenlik aracına ihtiyaç duyulmaması için uygulanan bu bölgeler; panolar, bayraklar ve ışık sinyalleriyle pilotlara önceden bildiriliyor. Ayrıca bu esnada pistte çekici gibi kurtarma araçlarının olma ihtimali nedeniyle kurallar son derece katı uygulanıyor.

Glock’un bu tehlikeli hız ihlalinin ardından hakemler kurulu Alman pilota iki ceza puanı verdi. Ancak Glock, daha önce düzenlenen 24 Saat sıralama seansında da iki ceza puanı aldığı için toplamda dört ceza puanına ulaşmış oldu ve ceza ağırlaştı.

Timo Glock

Hakemler Kurulu resmi karar metninde şu ifadelere yer verdi: "Pilot T. Glock'un bu organizasyondan derhal diskalifiye edilmesine ve genel DPN (Nürburgring) lisansının iptal edilmesine karar verilmiştir.” 

“Yetkili hakemler tüm kanıtları incelemiş ve katılımcının temsilcisini dinlemiştir. Pilotun bu etkinlikte iki ceza puanı aldığı ve daha önce de sıralama turlarında iki ceza puanı almış olduğu tespit edildiğinden diskalifiye cezası uygulanmıştır."

Timo Glock yarıştan tamamen menedilmiş ve lisansını kaybetmiş olsa da, 69 numaralı McLaren yarışa takım arkadaşları Ben Dorr, Timo Scheider ve Marvin Kirchhöfer ile devam edebilecek.

Ancak Glock’un bu büyük hatası takıma da pahalıya patladı: Araç, bu ihlal nedeniyle 82 saniyelik bir zaman cezası aldı. 

Bu ceza, takımın daha önce minimum pit stop süresine uymadığı için aldığı 33 saniyelik cezanın üzerine eklendi. Üstelik araç, şu anda başka bir Code 60 ihlali iddiasıyla daha inceleme altına alınmış durumda.

Önceki haber Le Mans, Nürburgring ve Daytona: En zorlu 24 saat yarışı hangisi?
Sonraki haber Verstappen: "2027’de Nürburgring’e geri dönmek istiyorum"

Öne Çıkan Yorumlar