Buemi, Berlin E-Prix'i eleştirdi: "Konvoy halinde bir yarış geçirdik"
Sébastien Buemi, Berlin E-Prix'teki yarış temposunu eleştirerek, sürücülerin yarışın büyük bölümünde adeta bir 'konvoy' halinde ilerlediğini söyledi.
Geçtiğimiz hafta sonu gerçekleşen Berlin E-Prix'de birçok pilot, enerji tasarrufu yapmak için bilinçli şekilde pozisyon kaybederek gerilere düştü ve bu durum pist üstünde büyük bir sıkışmaya yol açtı.
Cumartesi günü Nico Müller, bu stratejiyi mükemmel şekilde uygulayarak Formula E'deki ilk galibiyetini alırken, pazar günü de benzer taktikler devam etti. Hatta yarış galibi Mitch Evans da dahil olmak üzere bazı pilotlar, yarışa daha geriden başlayıp ilk bölümlerde enerji korumak için sıralama turlarında bilerek yavaş sürdüklerini itiraf etti.
Bunun sonucunda tüm grid ciddi şekilde birbirine yaklaştı. Bu yoğun sıkışma, temasları da beraberinde getirdi.
Sebastien Buemi, yarışın başlarında dört araçlık bir kazaya karışırken, ardından Citroën sürücüsü Nick Cassidy ile de temas yaşadı. Cassidy bu olayda ön kanadında hasar aldı.
Yarışın ardından Motorsport.com'a konuşan Buemi, "Bunu sevmiyorum."
"20 dakika boyunca konvoy halinde sürüyorsunuz ve tabii ki temas kaçınılmaz oluyor. Pistin yapısı işleri daha da kötüleştiriyor." yorumlarında bulundu.
Sebastien Buemi, Envision Racing
Photo by: Jordan McKean / LAT Images via Getty Images
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar