Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Formula 1 Mercedes lansman

Wolff: "Şimdiden beklentimi yükseltip hayal kırıklığına uğramak istemiyorum"

Mercedes takım patronu Toto Wolff, 2026 sezonu için beklentileri neden özellikle düşük tuttuğunu anlattı.

Toto Wolff, Mercedes

Toto Wolff, Mercedes

Fotoğraf: Sam Bloxham / LAT Images via Getty Images

Kış ayları boyunca Mercedes, Formula 1'in yeni dönemi için favoriler arasında gösteriliyordu. Bunun başlıca sebebi ise, Mercedes'in 2014'teki son büyük motor devriminde elde ettiği büyük başarıydı.

O dönem Mercedes, sekiz yıl üst üste takımlar şampiyonluğunu kazanmış, buna ek olarak yedi pilotlar şampiyonluğu elde etmişti. Ancak bu hakimiyet, 2022'de yer etkisi kurallarının devreye girmesiyle sona erdi.

Dört yıl önceki ikinci sezon öncesi testte Mercedes, 'zeropod' tasarımıyla piste çıkmıştı. Ancak bu radikal konsept beklenen performansı veremedi.

Her ne kadar Mercedes, yer etkisi çağındaki dört sezonun ikisinde takımlar şampiyonasını ikinci sırada tamamlasa da, bu süreçte yalnızca yedi yarış galibiyeti elde etti. Ayrıca takım, 2011'den bu yana ilk kez 2023 sezonunu galibiyetsiz kapattı.

2026 sezonu öncesinde Barselona'da gerçekleştirilen ilk testlerin ardından Mercedes, üç gün boyunca hem hızlı hem de sorunsuz bir performans sergiledi. Buna karşın son günün en hızlı turu Ferrari ile eski Mercedes pilotu Lewis Hamilton'dan geldi.

Toto Wolff, Mercedes

Toto Wolff, Mercedes

Fotoğraf: Peter Fox / Getty Images

Testlerin ardından basın mensuplarına konuşan Wolff, "Önümüzdeki birkaç yıl boyunca bu kurallar çerçevesinde yarışacağız."

"Benim görmek istediğim şey, bir hafta sonu ya da tek bir sezonluk optimizasyondan ziyade, sürekli yukarı yönlü bir gelişim grafiği."

"Kendi içimizde zorluklar yaşayacağımızdan eminim, rakiplere göre göreceli performansımız da değişecektir. Ama asıl mesele, elimizde şampiyonluk mücadelesi verebilecek potansiyele sahip bir araç olup olmadığını görmek."

"Ben bardağın yarısını boş gören biriyim. Temkinliyim ve şüpheciyim. Performans konusunda her zaman şüphe duyarım; çünkü geçmişte beklentilerimi yanlış yere koyduğum çok oldu."

"Bahreyn'de ya da Melbourne'de, aslında sandığımız kadar iyi olmadığımızı ve yarış kazanabilecek seviyede olmadığımızı fark etmek istemiyorum."

"Bu yeni ortama girerken heyecanlıyız. Aracınız hızlıysa sabahları daha büyük bir gülümsemeyle uyanırsınız. İlk göstergeler olumlu; en azından aracın ‘tam bir felaket’ olmadığı, orta grupta kalmadığımız ve üzerine inşa edebileceğimiz bir temelimizin olduğu görülüyor."

Önceki haber Bearman: "Yeni nesil araçlardaki enerji yönetimi sinir bozucu"
Sonraki haber Williams, 2026 aracının renk düzenini tanıttı!

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler