Wolff: "Red Bull aracını kullanmak kabus gibi görünüyor"
Toto Wolff, Max Verstappen'in 2026 Formula 1 kurallarına yönelik sert eleştirilerinin kısmen Red Bull'daki mevcut durumla bağlantılı olabileceğini söyledi.
Çin Grand Prix'si sonrasında Max Verstappen, yeni Formula 1 teknik kurallarından duyduğu memnuniyetsizliği bir kez daha dile getirdi.
Hollandalı pilot, pistte görülen bu tarz yarış aksiyonunu beğenen taraftarların 'yarıştan anlamadığını' söylerken, yeni kuralların temelden hatalı olduğunu savundu.
Verstappen yarışın ardından şöyle konuştu: "Hiç eğlenceli değil. Mario Kart oynuyor gibiyiz, yarışmak bu değil."
Verstappene göre sürücülerin görüşleri çok daha erken dikkate alınmalıydı. Hollandalı pilot, 2026 kurallarına göre yaptığı ilk simülatör sürüşlerinin ardından 2023 yılında düzenlenen Avusturya Grand Prix sırasında olası sorunlar konusunda uyarıda bulunduğunu hatırlattı.
Ancak Mercedes takım patronu Wolff, Verstappen'in eleştirilerinin bir bölümünün Red Bull'daki mevcut durumla bağlantılı olduğunu düşünüyor.
Wolff, "Max şu anda gerçekten tam bir kâbusun içinde. Sıralama turlarında araç üstü görüntülerine baktığınızda kullanması gerçekten zor bir araç görüyoruz. Diğer takımlarda durum böyle değil."
Toto Wolff, Mercedes
Photo by: Martin Keep / AFP via Getty Images
Mercedes patronu, Şanghay'daki yarışın aslında oldukça eğlenceli geçtiğini de ekledi.
"Eğlence açısından bakarsak Ferrari ile Mercedes arasında gördüğümüz mücadele oldukça iyiydi, çok sayıda geçiş vardı."
"Formula 1'in neredeyse hiç geçiş olmayan dönemlerini de yaşadık. Bazen eski yıllara fazla nostaljik bakıyoruz ama bence şu anki ara. kendi içinde oldukça iyi. Orta grupta da çok fazla mücadele gördük ve bu bence olumlu bir şey."
"Sürücü açısından bakarsanız, tam gaz atılan bir sıralama turu artık farklı. Sıralama turlarında lift and coast yapmak… Max gibi her zaman tam saldırı modunda sürüş yapan bir pilot için bunu kabullenmek ve sindirmek zor."
"Ama bence bu biraz da araca özgü bir sorun ve problemi büyütüyor. Çünkü televizyon karşısında oturup yarışı izlediğinizde, Max bile öndeki mücadelenin ilginç olduğunu söyleyecektir."
"Elbette sıralama turlarının tamamen tam gaz olması güzel olurdu. Ama tribünlerdeki heyecana, geçişler olduğunda gelen tezahürata ve sosyal medyadaki tepkilere bakarsanız, özellikle genç taraftarlar başta olmak üzere farklı demografilerdeki insanların büyük çoğunluğu şu anda sporu seviyor."
"Elbette her zaman nasıl daha iyi hale getirebileceğimize bakabiliriz. Ama şu anda tüm göstergeler ve veriler insanların bunu sevdiğini söylüyor. Stefano ile konuştuğumda o da aynı şeyi söylüyor."
Max Verstappen, Red Bull Racing
Photo by: Lars Baron / Getty Images
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar