Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Wolff, Mercedes güç üniteleri hakkında “Herkesi memnun etmek imkânsız”

Toto Wolff, Mercedes’in F1 müşteri takımlarına karşı yaklaşımını savundu.

Mercedes logo on the Mercedes garage in the paddock

Mercedes logo on the Mercedes garage in the paddock

Fotoğraf: Steve Etherington / Motorsport Images

Mercedes güç ünitesi kullanan McLaren ve Williams’tan gelen bazı eleştirilerin ardından Toto Wolff, herkesin memnun olmasının imkânsız olduğunu belirtti.

Yeni sezona güçlü bir başlangıç yapan Mercedes, özellikle tur süresi performansıyla öne çıkmıştı. Ancak McLaren ve Williams, Mercedes güç ünitesinin asıl potansiyelini hâlâ keşfetmeye çalışıyor. McLaren takım patronu Andrea Stella, Mercedes High Performance Powertrains’den yeterli bilgi gelmediğini belirterek, testlerde sürekli kendi başlarına öğrenmek zorunda kaldıklarını söyledi.

Williams takım patronu James Vowles da Melbourne’de Mercedes’in performansına biraz şaşırdıklarını itiraf etti. Mercedes’in kurallar gereği tüm müşteri takımlara aynı araç desteğini verdiğini bildiğini, ancak bu performans seviyesine henüz nasıl ulaşabileceklerini çözemediklerini ekledi.

Toto Wolff, Mercedes

Toto Wolff, Mercedes

Fotoğraf: Joe Portlock / Getty Images

Mercedes’in üçüncü müşterisi Alpine ise bu yıl ilk kez Mercedes güç ünitesi kullanıyor. Alpine yöneticisi Steve Nielsen, A526’nın yüksek hız eksikliği yaşadığını kabul etti ve bunun şasi veya motor kaynaklı olup olmadığının sorulması üzerine, enerji yönetimi ve öğrenme sürecinin çok büyük bir etken olduğunu belirtti. Nielsen, Mercedes’in mümkün olduğunca destek vermeye çalıştığını ve ekip ilişkilerinin gayet iyi olduğunun altını çizdi.

Wolff ise Melbourne yarışı sonrasında yaptığı açıklamada, McLaren ve Williams’ın eleştirilerini henüz duymadığını söyledi. Wolff, Mercedes’in müşteri takımlara yaklaşımını savunarak, yeni kurallarda öğrenilecek çok şey olduğunu ve gelişim eğrisinin herkes için fazlasıyla dik olduğunu belirtti.

“Yeni düzenlemeler doğrultusunda güç ünitelerini anlamak, şanzıman veya süspansiyon fark etmeksizin, herkes için zorlu bir süreç. Asla herkesi memnun edecek şekilde dağıtım yapamazsınız. Önemli olan, iyi bir hizmet sunmak biz de bunu yapmaya çalışıyoruz.”

 

Önceki haber Sainz: “Aktif aerodinamikler, güç ünitesi sorunlarını geçici olarak kapatıyor “
Sonraki haber Watanabe: “Gelişimi hızlandırmalıyız”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler