Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Wolff: “Aston Martin ile çalışmama kararı Mercedes’ten çıkmadı”

Mercedes takım patronu Toto Wolff, Aston Martin’in Honda’yı kendi tercihiyle seçtiğini açıkladı.

Fernando Alonso, Aston Martin Racing

Aston Martin’in Honda ile yaşadığı sorunlar gittikçe ciddileşirken Toto Wolff, eski müşterilerinin yaşadığı sıkıntılarla Mercedes’in hiçbir ilgisi olmadığını vurguladı. Wolff, Aston Martin’in Mercedes güç ünitesini bırakıp Honda ile çalışma kararının tamamen bilinçli bir tercih olduğunu söyledi.

Aston Martin, Honda güç ünitesindeki ciddi problemler nedeniyle antrenman seanslarında hayal kırıklığı yaşamaya devam ediyor. En büyük sorunlardan biri aşırı motor titreşimleri. Bu titreşimler antrenman seanslarında batarya arızalarına yol açarak takımın yedek parça stoklarını neredeyse tüketti.

Ancak titreşimlerle ilgili tek problem bu değil; aynı zamanda takım pilotlarının ellerinde ve ayaklarında kalıcı sinir hasarı yaratabileceği endişesi de var. Bu nedenle Fernando Alonso ve Lance Stroll’un 25 veya 15 turdan fazla yarışamayabileceklerinden endişe ediliyor.

Aston Martin, 2009 - 2025 aralığında Mercedes güç ünitesi kullandıktan sonra bu sezona Honda ortaklığıyla başladı.

Wolff, Aston Martin’in müşteri olarak ayrılmasının Mercedes’in tercihi olmadığını açıkça dile getirdi: “Aston Martin uzun yıllar boyunca Mercedes’in müşterisi ve ortağıydı. Markanın seri üretim araçları için hala motor ve bazı bileşenler tedarik ediyoruz. Dolayısıyla Aston Martin ile çalışmama kararı Mercedes’ten çıkmadı.”

“Honda ile ortaklık kurma kararları onlar tarafından yapılan bilinçli bir tercihti. Bu nedenle yollarımızı ayırmak zorunda kaldık.”

Aston Martin’in teknik ekibinde yer alan efsanevi mühendis Adrian Newey ise mevcut durumda Honda ile çalışmaya odaklandıklarını söyledi. Mercedes motoruna geri dönme ihtimali sorulduğunda Newey şu yanıtı verdi: “Şu an Honda ile bulunduğumuz noktadayız. Odağımız, onlarla birlikte mümkün olan en iyi seviyeye ulaşmak. Gerçekçi olmak gerekirse, bu sezon öncelikle titreşim sorununu çözmemiz ve yarışlarda istikrar sağlamamız gerekiyor. Ancak bundan sonra performans artırmaya odaklanabiliriz.”

“Aynı zamanda Honda’nın 2027 güç ünitesi üzerinde çalışmaya başlaması da gerekiyor. Çünkü gelecek sezon için içten yanmalı motor gücünde çok büyük bir adım atılması gerektiği aşikâr ve odaklanılması gereken nokta bu olmalı.”

Newey’nin Honda’nın gelecek motoruna odaklanması gerektiğini açıkça dile getirmesi, 2026 sezonunun Aston Martin için şimdiden zorlu geçebileceği şeklinde yorumlanıyor.

Adrian Newey, Aston Martin

Adrian Newey, Aston Martin

Fotoğraf: Kym Illman / Getty Images

Deneyimli İngiliz mühendis geçmişte Honda ile büyük başarılar elde etmişti. Tasarladığı Red Bull Racing araçlarıyla Max Verstappen, dört yıl üst üste şampiyonluk kazanmıştı.

Ancak Honda’nın Formula 1’den ayrılma kararı alıp son anda vazgeçmesi, ciddi bir personel değişimine yol açtı. Bu durum çoğunluk tarafından 2026 sezonundaki kötü gidişatın sebebi olarak görülüyor.

Aston Martin’in ortaklık anlaşmasını imzalarken Honda’daki bu değişimin farkında olup olmadığı sorulduğunda Newey:

“Hayır, değildik. Bunu ancak geçen yılın Kasım’ında, Lawrence Stroll ve Andy Cowell ile Tokyo’ya gittiğimizde fark ettik. Honda'nın, F1 projesini yeniden başlattığında orijinal mühendis kadrosunun değiştirdiğini orada öğrendik. Dolayısıyla bu durumun farkında değildik.” dedi.

Önceki haber Hadjar: "Enerji kullanımı ve tutarlılık konusunda sorun yaşıyoruz"
Sonraki haber Verstappen: "Bir alışveriş arabasıyla bile yarışsam sınırları zorlarım"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler