Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Wheatley, Bortoleto'nun puan alması hakkında: "İnanılmaz derecede gururluyum"

Audi için 2026 Avustralya Grand Prix hafta sonu karmaşık duygularla geçti.

Gabriel Bortoleto, Audi F1 Takımı, Jonathan Wheatley, Audi F1 Takım Direktörü

Gabriel Bortoleto, Audi F1 Takımı Pilotu, Jonathan Wheatley, Audi F1 Takım Direktörü

Fotoğraf: Anni Graf - Formula 1 via Getty Images

Audi'nin Formula 1'deki ilk yarışında Brezilyalı çaylak Gabriel Bortoleto dokuzuncu sırayı alarak takımına puan kazandırırken, Alman pilot Nico Hülkenberg ise teknik bir arıza nedeniyle yarışa başlayamadı.

Takım patronu Jonathan Wheatley yaşananları değerlendirdi.

Wheatley, yaşanan sorunu şöyle açıkladı: "Start gridine giderken araç ile pit duvarı arasındaki iletişimi kaybettik. Bir şüphemiz vardı ve sorunu çözmeye çalıştık ancak başarılı olamadık. Bu yüzden hâlâ yarışta olan ikinci araca odaklandık."

"Nico'nun tüm hayranlarından özür dilemek istiyorum."

Bortoleto ise 10. sıradan başladığı yarışı dokuzuncu sırada tamamlayarak iki puan kazandı.

Wheatley bu konuda, "İnanılmaz derecede gururluyum."

"Hinwil ve Neuburg'da yapılan çalışmalarla, bizi buraya getiren tüm yetenekli insanlarla gurur duyuyorum. Yeni bir takım gibi görünüyoruz. Pistte gördüğünüz her şey yeni: Araç, şanzıman, her şey. İlk yarışımızda Q3'e kalıp dokuzuncu sırayı almak inanılmaz." dedi.

Gabriel Bortoleto, Audi F1 Takımı

Gabriel Bortoleto, Audi F1 Takımı

Fotoğraf: Andy Hone/ LAT Images via Getty Images

Hülkenberg ise yarışa katılamamaktan dolayı hayal kırıklığı yaşadığını dile getirdi.

"Yarışı kaçırmak ve daha fazla veri toplama fırsatını kaybetmek elbette sinir bozucu. Ancak takımın Gabi ile puan alabilmesi olumlu bir şey. Audi'nin Formula 1 dönemine güçlü bir başlangıç yaptık."

21 yaşındaki Bortoleto ise yarışın oldukça hareketli geçtiğini söyledi: "Eğlenceli ve çılgınca bir yarıştı.  Yarışta birçok şey oldu, oldukça kaotikti. Beklemediğim yerlerde yaptığım geçişler vardı. Yeni kurallarla ilk yarışımızdı ve bence iyi bir iş çıkardık."

"Pit stop sonrası piste döndüğüm bir turda Pierre Gasly'ye karşı savunma yapmam gerekiyordu. Enerji düğmesine bastım ve bir anda çok hızlandım. Hatta başka bir aracı da geçebildim. Bu beni şaşırttı ama hoş bir sürprizdi."

"Açıkçası geçen yıl her şey daha basitti. Daha çok lastik yönetimine odaklanıyorduk. Şimdi ise enerji yönetimi dahil birçok şeyi düşünmek gerekiyor. Biraz daha karmaşık ama zamanla herkes buna alışacak."

Önceki haber Stella: “Mercedes’e karşı tur başına yaklaşık bir saniye gerideyiz”
Sonraki haber Lindblad, Verstappen ile mücadelesi hakkında: "Buraya savaşmaya geldim"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler