Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Verstappen: "Şasi tarafında yapacak çok iş var"

Max Verstappen, Pierre Gasly'nin gerisinde kaldığı Japonya GP sonrası Red Bull'u sorunları çözmeye çağırdı.

Max Verstappen, Red Bull Racing

Max Verstappen, Red Bull Racing

Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images

Max Verstappen için hafta sonu beklentilerin çok altında kaldı ve Red Bull adeta bir orta grup takımı görüntüsü çizdi.

Tüm yarışı Alpine'in arkasında geçirmesiyle ilgili Verstappen, "Evet, yani Çin'de de benzer bir durum vardı, sanırım yine arkasındaydım. Tur başına biraz daha hızlıydık ama geçiş yapmak zor."

"Yani geçebilirsin ama bir sonraki düzlükte bataryan kalmıyor. Bir kez denedim, son şikanda onu geçtim ama sonraki düzlükte batarya bittiği için 'güle güle' demek zorunda kaldım. Birkaç tur sonra tekrar denedim."

"Enerji yönetiminin tur boyunca oldukça zayıf olduğu bu tarz bir pistte, bataryayı nasıl kullandığına çok dikkat etmen gerekiyor. Batarya kullanımı şöyle; diyelim ki uzun bir düzlüğün var, sonra sadece küçük bir şikan ve ardından yine uzun bir düzlük geliyor. Eğer birinde bataryayı harcarsan diğerinde hiçbir şeyin kalmaz. Diğer bazı pistlerde uzun bir düzlükten sonra birkaç viraj olur ve şarj etmek için vaktin kalır ama burada yok."

"Geçiş yapmak isteyeceğin çoğu yerde bataryayı doldurmak için sadece tek bir viraj var ve ardından yine uzun bir düzlük geliyor. Bu da batarya kullanımını imkansız kılıyor çünkü bunu yapmak tamamen verimsiz oluyor.

"Bence bizim batarya kullanımımız iyiydi. Dürüst olmak gerekirse en büyük sorunumuz bu değil. Motor tarafında evet; korelasyon ve kalibrasyon gibi birkaç noktada daha iyi olabiliriz çünkü Mercedes kadar güçlü değiliz ama saf güç açısından kesinlikle en kötü durumda değiliz. Öbür tarafta araç üzerinde kesinlikle yapacak daha çok işimiz var."

Max Verstappen, Red Bull Racing

Max Verstappen, Red Bull Racing

Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images

Takımlar ve FIA arasındaki fikir birliğine göre yarıştan ziyade sıralama turlarının daha heyecanlı geçmesi için çaba gösteriliyor.

Bu konuda Verstappen, "Benim için hepsi aynı. Tabii ki sıralama turlarında bu tarz gaz kesme olaylarını istemezsiniz. Her şey çok kafa karıştırıcı ve olması gereken bu değil. Her şey aşırı hassas. Sıralama turlarında daha hızlı gitmek için aslında daha yavaş gitmeniz gerekiyor; daha az gaz vermelisiniz. Dürüst olmak gerekirse olması gereken bu değil. 130R'da asla tam gaz gidemiyorsun. Yani tam gaz gidiyorsun ama batarya kesiliyor ve yavaşlıyorsun."

"Suzuka'dan yine keyif alıyorum. Harika bir pist. Sadece şu an sürmesi eskisi kadar keyifli değil ama yine de muazzam bir pist."

Bugün yaşanan kazadan sonra güvenlik adı altında Miami'ye kadar bazı şeylerin değişip değişmeyeceği sorusuna Verstappen, "Eğer konu güvenlikse, bir şeyleri düzeltmek kolaydır. Güvenlik kelimesini pek çok şey için kullanabilirsiniz. Belki de nihayet bazı değişiklikler yapmak için 'güvenlik' kelimesini kullanmalıyız." cevabını verdi.

Verstappen, motivasyonunu nasıl koruduğu sorulduğunda şöyle dedi: "Yapacak çok işimiz olduğunu biliyorum. Fakat her sabah kalktığımda kendimi tekrar ikna ediyorum ve deniyorum. Sabahları iyi başlıyorsun, sonra devam etmek için bir kahveye ihtiyacın oluyor."

"Her şeyden önce yeni paketi anlamak gerekiyor; çünkü burada çok iyi çalıştığından emin değilim. Benim tarafımda çok fazla denge sorunu vardı. Dengeyi daha iyi hale getirip, motoru ve batarya kullanımını biraz daha geliştirmeli, her açıdan biraz daha sağlam olmalıyız."

"Şu anki en büyük zayıflığımızın motor olduğunu düşünmüyorum. Fakat kalibrasyon ve iletişim açısından o tarafta da daha iyi olmasını istediğim çok şey var. Fakat bu normal, biliyorsunuz; bu çok yeni bir proje ve herkesin var gücüyle çalıştığını, elinden gelenin en iyisini yaptığını biliyorum. Bu yüzden denemeye devam edeceğiz."

Önceki haber Alonso: "Umarım yarışı tamamlamak iki fabrikayı da motive eder"
Sonraki haber Mercedes: "Russell, yazılım hatası yüzünden geçildi"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler