Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Verstappen: "Red Bull, ayar tercihimi dinlemedi"

Max Verstappen, Kanada Grand Prix'si sıralama turlarının ardından yaptığı açıklamada, Red Bull'un araç ayarları konusunda kendi görüşlerini dikkate almadığını söyledi.

Max Verstappen, Red Bull Racing

Montreal'deki sıralama seansı Red Bull için oldukça zorlu geçti. Max Verstappen günü altıncı sırada tamamlasa da seans boyunca birçok sorunla mücadele etti.

Telsizden lastiklerini ideal çalışma sıcaklığına getiremediğini belirten Hollandalı pilot, aynı zamanda düzlük hızından da yoksun olduğunu ifade etmişti.

Sıralama sonrasında Hollanda basınına konuşan Verstappen, yaşananları şöyle değerlendirdi: "Bu sıralama seansında yaşanan birçok şeyi anlamak çok zordu. Örneğin son turdaki zamanın nereden geldiğini bile bilmiyorum."

"Seans boyunca çok düşük düzlük hızına sahiptim ve genel olarak hiç yol tutuşu bulamadım."

Verstappen'e göre sorun yalnızca lastik sıcaklıkları ve düzlük hızıyla sınırlı değildi.

Dört kez dünya şampiyonu pilot, takımın kendi istemediği bir ayar yönüne gittiğini açıkladı.

"Aracımda farklı bir şey denedik. Bunu yapmayı takım istedi ama görüldüğü üzere istediğimiz performansı göstermedi."

"Bazen takımın istediğini yapmasına izin vermeniz ve bunun işe yaramadığını görmeleri gerekiyor. Bu yüzden onlara 'Eğer bunun işe yarayacağını düşünüyorsanız yapın' dedim."

"Elbette çoğu zaman beni dinliyorlar. Ancak bu kez dinlemediler çünkü bunun işe yarayacağına gerçekten inanıyorlardı."

Max Verstappen said qualifying in Canada was

Max Verstappen said qualifying in Canada was "difficult to understand"

Photo by: Andrej Ivanov / AFP via Getty Images

İlginç olan noktalardan biri ise Red Bull'un aynı yaklaşımı diğer araçta uygulamamış olmasıydı.

Verstappen, takımın bu denemeyi özellikle kendi aracı üzerinde yapmak istediğini söyledi: "Yıllardır durum böyle. Bu tarz şeyleri genellikle benim aracımda denemek istiyorlar."

"Başka bir pilot olsa 'Araç şu an fena hissettirmiyor, olduğu gibi bırakalım' da diyebilir. Ama bana göre araç önceden de iyi hissettirmiyordu, şimdi de hissettirmiyor."

"Ben araçtan kolay kolay memnun olan biri değilim. Yedincilik için değil, galibiyet için mücadele etmek istiyorum."

Verstappen, Montreal'de izlenen yönün yanlış olduğunun artık takım içinde herkes tarafından görüldüğünü düşünüyor.

"Bu oldukça açık değil mi? Tüm sıralama seansı boyunca hiçbir yere varamadık."

"Ben her zaman sakin kalmaya çalışırım ama umarım artık bunun işe yaramadığını anlamışlardır."

It appears as though the setup was different across Red Bull's two cars

It appears as though the setup was different across Red Bull's two cars

Photo by: Mark Thompson / Getty Images

Önceki haber Piastri: "Dünyanın en iyi mühendisleri bile yarışta ne olacağını bilmiyor"
Sonraki haber Pirelli'den tavsiye: "Kanada GP'de yağmur lastikleri kullanılabilir"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler