Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Verstappen: “Yeni düzenlemeler, sporda kalma motivasyonumu artırıyor”

Kanada Grand Prix öncesi basına konuşan Verstappen, gelecek yıl için planlanan değişikliklerin sporda kalma motivasyonunu doğrudan etkilediğini dile getirdi.

Max Verstappen, Red Bull Racing

Max Verstappen, Red Bull Racing

Fotoğraf: Mark Thompson / Getty Images

Geçtiğimiz hafta sonu Nordschleife’de ilk büyük dayanıklılık yarışı deneyimini yaşayan ve lider götürdüğü mücadeleye son saatlerde mekanik arızayla veda eden Max Verstappen, F1 padoğuna döner dönmez geleceğine dair çok önemli açıklamalarda bulundu. Formula 1'in mevcut yapay sürüş dinamiklerini sıkça eleştiren şampiyon pilot, arkasında durduğu kural değişikliklerinin onaylanmasından memnun.

Verstappen, Formula 1 yönetiminin ve FIA'nın gelecek yıl için üzerinde uzlaştığı elektrik-içten yanmalı motor güç dağılımındaki %60-%40'lık yeni denge kararını olumlu karşıladığını belirtti. Bu adımın spordaki geleceğini nasıl etkileyeceği sorulduğundaysa açık konuştu: "Yeni düzenlemeler sporda kalma motivasyonumu kesinlikle artırıyor.” 

Max Verstappen, Red Bull Racing

Max Verstappen, Red Bull Racing

Fotoğraf: Mark Thompson / Getty Images

“Ben sadece Formula 1'de iyi yarışlar görmek istiyorum ve bu hamle yarışların kalitesini kesinlikle iyileştirecektir.” 

“Spordan keyif alıp almamam iyi bir araca sahip olmaktan öte, yarışların kalitesine bağlı.”

“Gelecek yıl bu değişiklikler hayata geçerse, aldığım keyif de doğal olarak artacaktır. Formula 1'de devam etmeyi hep istedim ama bir şeylerin değişmesi gerekiyordu. Gelecek olan bu hamle kesinlikle çok pozitif; işleri neredeyse 'normale' döndürecek."

Takımların politik çıkarları nedeniyle bu kuralların değişebilme ihtimaline de değinen Hollandalı pilot, "Bu yüzden her şeyin tamamen resmiyet kazanmasını beklemek zorundayız ama bu değişikliklerin kesinlikle gerçekleşmesi gerekiyor" dedi.

Nürburgring 24 Saat yarışında Mercedes-AMG GT3 koltuğunda sergilediği üstün performansa rağmen şaft arızasıyla galibiyeti kaçıran Verstappen, yaşadığı hayal kırıklığına rağmen dayanıklılık serisine hala ilgi duyduğunu dile getirdi. 

Max Verstappen, Red Bull Racing

Max Verstappen, Red Bull Racing

Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images

"Kazanabileceğimiz, her şeyi kontrol altında götürdüğümüz bir yarışı mekanik bir arıza yüzünden kaybettik ama günün sonunda bu mekanik bir spor.” 

“Islak zeminde, sürekli değişen şartlarda sürmek ve bunu takım arkadaşlarımla paylaşmak harika bir deneyimdi.” 

“Nürburgring podyumu benim için kesinlikle yarım kalmış bir hikâye. O yarışı kazanmak istiyorum, bu yüzden takvimin izin verdiği ilk fırsatta oraya geri döneceğim."

Son dönemde gösterdiği performansla dikkat çeken genç İtalyan yetenek Andrea Kimi Antonelli hakkında da konuşan Verstappen, genç yaşta bu baskıyı yönetmenin zorluğuna dikkat çekti: "O yaşta bu seviyede performans gösterebilen pilot sayısı gerçekten çok az.”

“Henüz sezonun çok başındayız ve bu performansı her hafta sonu tekrarlaması gerekecek ama Kimi kesinlikle doğuştan yetenekli bir pilot. Onun bu kadar iyi işler başarması heyecan verici."

Andrea Kimi Antonelli, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull Racing

Andrea Kimi Antonelli, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull Racing

Fotoğraf: James Sutton / LAT Images via Getty Images

Verstappen, genç pilota bir tavsiyesi olup olmadığı sorulduğunda ise "Kendi yolunu çizmeli. Herkes farklıdır; benim işime yarayan bir şey onun işine yaramayabilir" dedi.

 

Önceki haber Ocon: “Ortaya atılan söylentiler tamamen zırvalık”
Sonraki haber Piastri: "Zafere çok yakın olduğumuzu biliyoruz"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler