Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Verstappen, emekli olmayı düşünüyor: "Burada olmaktan keyif almıyorum"

Max Verstappen, önümüzdeki süreçte Formula 1'deki geleceğini değerlendireceğinin sinyalini verdi.

Max Verstappen, Red Bull Racing

Max Verstappen, Red Bull Racing

Fotoğraf: Simon Galloway / LAT Images via Getty Images

Max Verstappen, Japonya Grand Prix'sine 11. sıradan başlamasının ardından yarışı 8. sırada tamamladı.

Dört kez dünya şampiyonu pilotu sık sık mevcut regülasyonlardan ve özellikle içten yanmalı motor ile elektrik gücü arasındaki dağılımdan memnun kalmadığını dile getiriyor.

Verstappen, yeni nesil araçlar ve kurallar konusunda en sert eleştirileri yapan isimlerden biri olmuş, bu araçları 'steroidli bir Formula E' olarak tanımlamıştı.

Yarış sırasında dikkat çeken anlardan biri de Verstappen'in, ana düzlükte kendisini geçen Pierre Gasly'ye el sallaması oldu. 

Yarışın ardından BBC Radio 5 Live'a konuşan Verstappen'e, sezon sonunda F1'i bırakıp bırakmayacağı sorulduğunda şu yanıtı verdi: "Açıkçası özel hayatımda çok mutluyum. Bir sezonda 24 yarış oluyor, bu yıl 22. Bir noktada kendinize şunu soruyorsunuz: 'Buna değer mi? Yoksa evde ailemle daha fazla vakit geçirmek, arkadaşlarımı daha çok görmek daha mı iyi?"

Red Bull ile 2028 sezonu sonuna kadar sözleşmesi bulunan 28 yaşındaki pilot, daha önce de F1'i erken bırakabileceğini birkaç kez dile getirmişti.

Hollanda basınından De Telegraaf’ın haberine göre Verstappen, emekliliği ciddi şekilde değerlendiriyor. Haberi kaleme alan ve Verstappen'e yakınlığıyla bilinen Erik van Haren, pilotu önümüzdeki haftalarda 'kritik bir karar sürecinin' beklediğini aktardı.

Verstappen, sözlerine şöyle devam etti: "Küçükken yapmak istediğim şey buydu ama o zaman ne elde edeceğimi ya da ne kadar para kazanacağımı bilmiyordum."

"Bunları çocukken düşünmezsiniz. Zaten mesele bu da değil."

"Burada eğlenmek, keyif almak için bulunmak istiyorum. Ama şu anda durum pek öyle değil."

“Tabii ki bazı yönlerinden keyif alıyorum. Takımımla çalışmayı seviyorum, onlar benim için ikinci bir aile gibi. Ancak araca oturduğumda ne yazık ki keyif alamıyorum. Her gün kendime keyif almaya çalışmam gerektiğini söylüyorum ama bu gerçekten zor."

Verstappen için olası senaryolardan biri de spor otomobil yarışlarına tam zamanlı geçiş olabilir. Daha önce çeşitli tek seferlik yarışlara katılan Hollandalı pilot, mayıs ayında ilk kez Nürburgring 24 Saat yarışında yer almaya hazırlanıyor.

"Zaten tutkuyla bağlı olduğum başka projelerim de var."

"Mesela GT3 yarışları… Sadece sürmek değil, aynı zamanda bir takım kurmak ve geliştirmek de çok keyifli. Önümüzdeki yıllarda bunu daha da büyütmek istiyorum."

"Burayı bırakırsam hiçbir şey yapmayacak değilim. Her zaman eğleneceğim ve hayatımda başka birçok şeyden keyif alacağım."

"Açıkçası şu an bunları konuşuyor olmamız biraz üzücü ama durum bu. Benim için üzülmenize gerek yok, iyi olacağım."

Önceki haber Leclerc: "Galibiyet gerçekçi değildi"
Sonraki haber Stella: “Güvenlik aracı olmadan Piastri’nin sıralaması belirsizdi”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler