Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Verstappen: "Düzenlemeler böyle kalırsa F1'de devam etmem mümkün değil"

Max Verstappen, 2027 yılı için güç ünitesi düzenlemelerinin köklü bir şekilde iyileştirilememesi halinde Formula 1'de kalmasının kendisi için 'zihinsel olarak mümkün olmadığını' belirtiyor.

Max Verstappen, Red Bull Racing

Max Verstappen, Red Bull Racing

Fotoğraf: Mark Thompson / Getty Images

Max Verstappen, Kanada GP sıralama turlarında altıncı sırayı elde etti. 

Sıralama turlarının ardından konuşan Verstappen, yapılan ayar değişikliklerinin beklenen etkiyi yaratmadığını ve aracın farklı alanlarda sürekli taviz vermek zorunda kaldığını söyledi.

"Sürekli bir kısır döngü içindesiniz. Tümsekleri ve kerbleri iyileştirince bu sefer araçtaki yere basma kuvvetini kaybediyorsunuz. Ayrıca düzlük hızında çok kafa karıştırıcı bir durum vardı."

"Araç muhtemelen düzgün pistlerde iyi, ama engebeli pistlerde henüz iyi değil."

"Güç ünitesi için de aynı şey geçerli. Eğer doğru çalışıyorsa sorun yok ama biraz pencerenin dışına çıkarsanız... Buna kırılgan demek doğru olmaz ama optimize etmesi çok zor. Ayar penceresi çok küçük, gerçekten hassas."

F1 paydaşları, gelecek yıl için 2026 güç ünitesi yönetmeliklerini iyileştirmenin yollarını ararken, FIA tarafından V6 motorların gücünü artırmak ve elektrik enerjisinin payını azaltmak amacıyla bir öneri sunuldu.

Max Verstappen, Red Bull Racing

Max Verstappen, Red Bull Racing

Fotoğraf: Mark Thompson / Getty Images

Ancak FIA, gelecek yıl için %60-%40 oranına ulaşmak üzere yakıt akışının artırılması konusunda 'prensipte anlaşma' sağlandığını açıklasa da, toplantının ardından birkaç gün içinde bazı üreticiler geri adım attı veya ilgili zaman çizelgesine itirazlarını dile getirdi. Bazıları ise değişiklikleri 2028'e ertelemek ve gelecek yıl için daha küçük bir ayarlama yapmak istedi.

Bu tartışmalara da değinen Verstappen, kuralların ertelenmesi ihtimalinin kendisi için ciddi bir sorun yaratacağını açıkça ifade etti.

"Eğer düzenlemeler böyle kalırsa 2027 benim için çok uzun bir sezon olur ve ben bunu istemiyorum."

"Her şeyin böyle devam ettiği bir senaryoda F1'de kalmak zihinsel olarak benim için mümkün değil."

"Yine de pozitif tarafta kalalım. Hâlâ bazı değişiklikler yapılıyor. Elbette bazı takımlar şu anda avantajlı oldukları için süreci zorlaştırmaya çalışabilir. Ancak FIA ve F1 güçlü bir tavır sergilemeli."

Önceki haber Alonso: "Yarış herkes için büyük bir sınav olacak"
Sonraki haber Hadjar: "Tur zamanları elimden kayıp gidiyor"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler