Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Verstappen: "Ben emekli olsam da bu sporun iyi kalmasını istiyorum"

Max Verstappen, Formula 1'in 2026 teknik kurallarıyla ilgili yapılan görüşmeleri olumlu karşıladığını ancak mevcut düzenlemelerin 'temelden yanlış' olduğunu savundu.

Max Verstappen, Red Bull Racing

Max Verstappen, Red Bull Racing

Fotoğraf: James Sutton / Formula 1 / Formula Motorsport Ltd via Getty Images

Dört kez dünya şampiyonu Max Verstappen, 2026 sezonu için hazırlanan yeni kuralların en sert eleştirmenlerinden biri olmuştu. Hollandalı pilot, şubat ayındaki sezon öncesi testlerinde yeni nesil F1 araçlarını 'steroidli Formula E' olarak nitelendirmişti.

2028 sezonu sonuna kadar Red Bull ile sözleşmesi bulunan Verstappen, kısa süre önce düzenlenen Japonya Grand Prix sırasında yaptığı açıklamada, mevcut kurallardan duyduğu memnuniyetsizliğin onu spordan uzaklaştırabileceği uyarısında bulunmuştu.

Suzuka hafta sonu, Oliver Bearman için korkutucu bir kazaya da sahne oldu. FIA, 2026 araçlarında belirgin şekilde artan kapanma hızlarının bu kazada etkili olduğunu kabul etti.

FIA, nisan ayındaki uzun arada yeni kurallar üzerinde iyileştirmeler yapmak amacıyla bir dizi toplantı düzenliyor. 9 Nisan'da takımlar ve motor üreticilerinden teknik uzmanların katıldığı ilk toplantının ardından, 16 Nisan’da ikinci bir görüşme gerçekleştirildi.

Max Verstappen, Red Bull Racing

Max Verstappen, Red Bull Racing

Fotoğraf: Clive Rose / Formula 1 via Getty Images

Sezonun 3 Mayıs'ta Miami Grand Prix ile yeniden başlaması öncesinde, tüm paydaşların katılacağı üst düzey bir toplantı da bugün yapılacak.

Verstappen, bu görüşmelerin olumlu bir adım olduğunu kabul etse de mevcut yönün yanlış olduğunu yineledi: "Aslında konuşuyor olmamız bile ileriye doğru bir adım."

"Ama sorun şu ki, bu kurallarda bazı küçük değişiklikler yapsanız da temelde bir şeyler yanlış. Herkes bunu açıkça söylemeyebilir ama gerçek bu."

"Ben sadece uyum sağlamaya çalışıyorum. Birkaç yıl içinde emekli olacak olsam da bu sporun iyi kalmasını istiyorum."

"Bir şeylerin değişmesi gerekiyor. Bana kalsa V10 ya da V8 motorların geri gelmesini tercih ederim."

Önceki haber F1 pilot kontratları: Tüm takımların güncel durumu
Sonraki haber Russell: "Pilotlar olarak FIA ile en yakın olduğumuz dönemdeyiz"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler