Vasseur: "Start prosedürlerinin değişmesi bize haksızlık oldu"
Ferrari takım patronu Fred Vasseur, Formula 1'de start prosedürlerine yönelik sezon içinde yapılan ani kural değişikliklerinin Ferrari'ye karşı 'haksızlık' olduğunu düşünüyor.
Frederic Vasseur, Ferrari
Fotoğraf: CHANDAN KHANNA / AFP via Getty Images
Yeni sezon öncesinde, yarış start prosedürlerinde değişikliklere gidilerek sürücülere starttan önce turbo gecikmesini azaltmak için beş saniyelik bir hazırlık süresi tanınmış ve bu süreçte mavi ışık sistemi devreye alınmıştı. Amaç, kalkış anında turbo boşluğunu azaltmak ve pilotların 'kötü start alma' ihtimalini düşürmekti.
Miami Grand Prix’sinde ise buna ek olarak yeni bir adım daha atıldı: Bir pilot yavaş kalkış yaparsa MGU-K sistemi devreye girerek ekstra güç desteği sağladı. Normalde elektrikli güç desteği yalnızca 50 km/s üzeri hızlarda devreye giriyordu.
Ferrari, sezonun ilk birkaç yarışında oldukça güçlü kalkışlar yapmış ve bu avantajı özellikle ilk iki yarışta hissetmişti. Charles Leclerc ve Lewis Hamilton sırasıyla ilk turu lider tamamlamış, Leclerc Miami'de de aynı başarıyı göstermişti.
Fred Vasseur, geçen yıl FIA ve Spor Danışma Komitesi (SAC) ile Güç Ünitesi Danışma Komitesi'ne (PUAC) bu yeni start prosedürlerinin oluşturduğu sorunları ilettiklerini ancak kendilerine 'araçları kurallara göre tasarlamaları gerektiği' yönünde yanıt verildiğini söyledi.
Frederic Vasseur, Ferrari
Fotoğraf: Andrew Caballero-Reynolds / AFP via Getty Images
Buna rağmen, gelen yoğun şikayetler sonrası FIA'nın kural değişikliğine gitmesi Ferrari tarafında memnuniyetsizlik yarattı.
Vasseur, The Race'e yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Mavi ışık olmasaydı Çin'de bazı araçlar hâlâ gridde kalmış olabilirdi."
"Güvenlik gerekçelerini masaya koyabilirsiniz ve bu FIA'nın hakkıdır, kabul etmek zorundayım. Ama sonuçta bunun bize karşı haksızlık olduğunu düşünüyorum."
"Bir yıl önce FIA'ya gittim, SAC ve PUAC'ta bu konuyu konuştuk. FIA'nın 'aracı kurallara göre tasarlamalısınız, kuralları araca göre değil' yanıtını çok takdir ettim. Bu doğru bir yaklaşım.”
"Ancak gridin %40’ının bunun çok tehlikeli olduğunu söyleyip şikayet etmesi ve sonrasında değişiklik yapılması… Bu politik olarak iyi oynandı ama pek adil değildi."
"Bu güvenlik gerekçesiyle alınmış bir karardı ve kabul etmek zorundayım. Bizim için biraz sert oldu ama güvenlik gerekçesini anlıyorum. Ancak diğer seçenek, güvenli değilse bu araçların pit yolundan başlamasını istemek olurdu."
"Biz de bir seçim yaptık, motorumuzu belirli kriterlere göre geliştirdik ve kuralın son anda değiştirilmesi bizi etkiledi."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar