Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Vasseur: “DRS sistemi daha yapaydı”

Fred Vasseur, yeni kuralların Formula 1 yarışlarını “yapay” hale getirdiği yönündeki eleştirilere katılmadığını söyledi.

Frederic Vasseur, Ferrari

Frederic Vasseur, Ferrari

Fotoğraf: Ryan Pierse / Getty Images

Sezonun ilk yarışlarının ardından, başta Max Verstappen ve Lando Norris olmak üzere birçok sürücü yeni kuralların karmaşıklığı ve sürüş karakteri hakkında olumsuz yorumlarda bulunmuştu. Yarış temposunun sürekli değişmesi ve kararsız geçişler yaşanması da bazı kesimler tarafından “yo-yo yarışları” olarak nitelendirildi.

Ancak Miami Grand Prix hafta sonunda konuşan Vasseur, bu eleştirilerin abartılı olduğunu savundu: “Şahsen ilk üç yarışta gördüklerimiz karşısında söz konusu eleştiriler kadar sert olmazdım. Açıkçası iyi yarışlar izlediğimizi düşünüyorum, çok sayıda geçiş vardı.”

Ferrari pilotları Charles Leclerc ve Lewis Hamilton’ın sezon başından bu yana sergilediği mücadeleler de dikkat çekerken, Vasseur yeni sistemin aslında daha “doğal” olduğunu düşünüyor.

Deneyimli yönetici, özellikle geçiş sistemleri üzerinden yapılan eleştirilere karşı çıkarak,
“Belki biraz yapay olduğu hissine kapılabilirsiniz ama bana göre DRS’ten çok daha az yapay.” dedi.

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: James Sutton / Formula 1 / Formula Motorsport Ltd via Getty Images

Yeni düzenlemelerde pilotun ve takımın daha aktif rol oynadığını vurgulayan Vasseur,
“DRS sadece bir düğmeye basmaktı. Şimdiyse enerji yönetim faktörü var ve bu tamamen pilottan ya da takımdan geliyor. Bu hiç de yapay değil.” ifadelerini kullandı.

“Elbette kurallara bazı ince ayarlar yapılması gerekiyor, adapte olmamız da lazım. FIA ile her yarıştan sonra konuşup sistemi geliştirmeye çalışıyoruz. Sezon içinde bunu yapmak kolay değil ama hepimiz bu konuda çalışıyoruz.”

“Önümüzde çeşitli opsiyonlar var ve yakında bunları daha detaylı konuşmanın zamanı gelecek.” 

Öte yandan 1992 dünya şampiyonu Nigel Mansell, yeni kurallara yönelik grid dışındaki en sert eleştirileri yapan isimlerden biri oldu. Mansell, bazı geçişlerin “tamamen sahte” göründüğünü savundu.

“Bazı geçişler ilk bakışta harika görünüyor ama bir sonraki düzlükte diğer araç kolayca tekrardan pozisyonunu geri alıyor. Bu, pilotların kontrolünde olan bir şey de değil.”

“Dünya genelinde birçok taraftarın bu durumdan memnun olmadığını da biliyorum ve açıkçası bu konuda onlara katılıyorum.” 

Önceki haber Lambiase: "Verstappen artık araçta rahat, performansı da bunu gösteriyor"
Sonraki haber ABD’nin F1’e yönelik ilgisi, sporun ekonomisini baştan şekillendiriyor

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler