Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Szafnauer: "F1 gridine 12. takım olarak katılmak istiyoruz!"

Meksikalı milyarder Rafael Villagómez, Van Amersfoort Racing ve eski F1 takım patronu Otmar Szafnauer ile birlikte Formula 1’e 12. takım olarak giriş yapmayı hedefleyen bir proje üzerinde çalışıyor.

Otmar Szafnauer

Otmar Szafnauer

Fotoğraf: Andreas Beil

2026 sezonunda Cadillac, 11. takım olarak gride katılmıştı. Ancak gride yeni takımların eklenmesi fikri burada bitmeyebilir.

Otmar Szafnauer, GP Blog'a yaptığı açıklamada, Rafael Villagómez ile birlikte bir F1 takımı kurma ihtimalini değerlendirdiklerini doğruladı: "Ben ve Rafael, bir Formula 1 takımı oluşturmak için iş birliği yapma ihtimalini değerlendiriyorduk."

"Bu hâlâ gerçekleşebilir; eğer ilgi çekici bir satış fırsatı doğarsa ya da 12. bir takım için imkan oluşursa."

Villagomez, son dönemde Van Amersfoort Racing’in yönetiminde daha aktif bir rol üstlenmiş durumda. Takım, yalnızca Formula 2’de değil, aynı zamanda Formula 3, Formula Regional European Championship, Formula 4 ve Formula Winter Series gibi birçok alt kategoride yer alıyor.

Ancak FIA’nın mevcut Concorde Anlaşması (2030’a kadar geçerli) kapsamında griddeki takım sayısını 11 ile sınırladığı ve yeni bir takıma sıcak bakmadığı belirtiliyor.

Buna rağmen Villagomez'in hedefi devam ediyor. Ancak proje gerçekleşmezse, Villagómez’in IndyCar gibi başka bir üst seviye seriye yönelme ihtimali de bulunuyor.

İzle: F1 Teknik 2026: ADUO sistemi nedir? Hangi motor üreticileri önde? Aston Martin'de sorun ne?

Önceki haber F1'de fikir ayrılığı: FIA elektrik gücünü düşürmek istiyor, Liberty Media izin vermiyor!
Sonraki haber De la Rosa: "Alonso şu an tepki göstermek yerine daha çok çalışıyor"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler