Szafnauer: "F1 gridine 12. takım olarak katılmak istiyoruz!"
Meksikalı milyarder Rafael Villagómez, Van Amersfoort Racing ve eski F1 takım patronu Otmar Szafnauer ile birlikte Formula 1’e 12. takım olarak giriş yapmayı hedefleyen bir proje üzerinde çalışıyor.
Otmar Szafnauer
Fotoğraf: Andreas Beil
2026 sezonunda Cadillac, 11. takım olarak gride katılmıştı. Ancak gride yeni takımların eklenmesi fikri burada bitmeyebilir.
Otmar Szafnauer, GP Blog'a yaptığı açıklamada, Rafael Villagómez ile birlikte bir F1 takımı kurma ihtimalini değerlendirdiklerini doğruladı: "Ben ve Rafael, bir Formula 1 takımı oluşturmak için iş birliği yapma ihtimalini değerlendiriyorduk."
"Bu hâlâ gerçekleşebilir; eğer ilgi çekici bir satış fırsatı doğarsa ya da 12. bir takım için imkan oluşursa."
Villagomez, son dönemde Van Amersfoort Racing’in yönetiminde daha aktif bir rol üstlenmiş durumda. Takım, yalnızca Formula 2’de değil, aynı zamanda Formula 3, Formula Regional European Championship, Formula 4 ve Formula Winter Series gibi birçok alt kategoride yer alıyor.
Ancak FIA’nın mevcut Concorde Anlaşması (2030’a kadar geçerli) kapsamında griddeki takım sayısını 11 ile sınırladığı ve yeni bir takıma sıcak bakmadığı belirtiliyor.
Buna rağmen Villagomez'in hedefi devam ediyor. Ancak proje gerçekleşmezse, Villagómez’in IndyCar gibi başka bir üst seviye seriye yönelme ihtimali de bulunuyor.
İzle: F1 Teknik 2026: ADUO sistemi nedir? Hangi motor üreticileri önde? Aston Martin'de sorun ne?
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar