Stroll: "Aston Martin'in F1'deki sorunları, GT yarışına katılmamda etkili oldu"
Lance Stroll, Aston Martin'in Formula 1'de yaşadığı zorlukların, bu hafta sonu GT World Challenge Europe yarışına katılma kararında etkili olduğunu söyledi.
Lance Stroll, F1 takviminde Bahreyn Grand Prix ve Suudi Arabistan Grand Prix'sinin iptal edilmesiyle oluşan beş haftalık arayı değerlendirerek, sezonun ilk GTWCE Endurance Cup ayağında piste çıkacak. Stroll, Comtoyou Racing adına Aston Martin Vantage GT3 Evo ile Roberto Merhi ve Mari Boya ile birlikte yarışacak.
Bu organizasyon, Stroll'ün kariyerindeki üçüncü büyük spor otomobil yarışı olacak. Daha önce 2010'lu yılların ortasında ve sonunda Daytona 24 Saat yarışına prototip araçlarla katılmıştı.
Aston Martin, 2026 sezonunun başında yeni kurallar döneminde hem performans hem de dayanıklılık açısından ciddi sorunlar yaşıyor. Takımın altyapıya yaptığı büyük yatırımlara ve Adrian Newey transferine rağmen, Honda ile kurulan fabrika ortaklığı da titreşim sorunları yaşayan rekabetçi olmayan güç ünitesi nedeniyle beklentilerin gerisinde kaldı.
Sezonun ilk üç yarışında Stroll henüz finiş göremedi, takım arkadaşı Fernando Alonso da puan alamadı.
Stroll, bu süreçte Fransa’daki yarış hafta sonunu daha 'rahat' bir ortamda geçirmek istediğini belirtti: "Daytona 24 Saat'te yarışmaktan gerçekten keyif almıştım. O yarış benim çok sevdiğim bir organizasyon."
"O zamandan beri tamamen Formula 1'e odaklandım, ama bu yıl rekabetçi bir aracımız yok ve şu anda yarış olmayan bir dönemdeyiz."
"Bu yüzden biraz değişiklik yapmak ve farklı bir zihniyetle bu arayı değerlendirmek istedim."
"Elbette amacım keyif almak ama bu aynı zamanda bir yarış.”
"Formula 1'de her zaman kazanma şansınız olmuyor. Burada ise rekabet çok yüksek ama her şey doğru giderse kazanmak mümkün. Formula 1'de bu her zaman mümkün değil. Bu da burada olmamın büyük motivasyonlarından biri."
Stroll'ün Paul Ricard'da yarışma fikri, Japonya Grand Prix hafta sonunda arkadaşlarıyla yaptığı bir akşam yemeğinde ortaya çıktı.
Son dönemde F1 pilotlarının spor otomobil yarışlarına ilgisi artarken, özellikle Max Verstappen’ın Nordschleife merkezli NLS serisindeki faaliyetleri dikkat çekmişti.
Stroll, Suzuka hafta sonunda Verstappen ile bu plan hakkında konuştuğunu da açıkladı: "Kiminle iletişime geçmem gerektiğini konuştuk. O zaten GT yarışlarında yer aldığı için biraz fikir alışverişi yaptık. Herkes GT3 araçlarını sürmeyi seviyor, gerçekten eğlenceliler."
"Fiziksel ve zihinsel olarak kendimi iyi hissedersem, yıl içinde daha fazla yarış yapmak isterim."
Gilles Magnus, Comtoyou Racing Aston Martin Vantage GT3
Photo by: Alexander Trienitz
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar