Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Stella: "Avustralya, 2026 kurallarının zayıf noktalarını ortaya çıkardı"

McLaren takım patronu Andrea Stella, Melbourne'deki Albert Park pistinin '2026 regülasyonlarının bazı zayıf noktalarını açığa çıkardığını' belirtti.

Lando Norris, McLaren

Yeni güç ünitesi kuralları, pilotların sürüş tarzını büyük ölçüde elektrik enerjisi tasarrufuna göre değiştirmesini gerektiriyor. 2025'in sonlarında simülatör testleri sırasında pilotların ilk uyarıları gelmiş, kış testlerinde endişeler artmıştı; ancak çoğu sürücü, Melbourne’ün açılış hafta sonunu bekleyip görüşlerini kamuoyuna açıklamayı tercih etmişti.

Artık 2026 sezonu Avustralya'da resmen başlamışken, pilotlar endişelerini saklamaktan vazgeçti. Cuma günü sürücü brifinginde ve cumartesi sıralama sonrası medya açıklamalarında ciddi eleştiriler geldi.

Lando Norris, F1'in 'tüm zamanların en iyi araçlarından en kötülerine' döndüğünü söylerken,  takım arkadaşı Oscar Piastri, Ferrari pilotları Charles Leclerc ve Lewis Hamilton ile Max Verstappen de benzer açıklamalarda bulundu.

Stella'ya göre pilotların yorumları hem yeni kurallarda temel bir sorun olduğunun göstergesi hem de Avustralya'ya özgü bazı abartılı pist problemlerini yansıtıyor. Albert Park, enerji geri kazanımı açısından kritik pistlerden biri olarak biliniyor; çünkü Bahreyn gibi pistlerdeki ağır fren bölgelerinin çoğu burada yok.

Buna bağlı olarak sürücüler, her sıralama turunda 'lift and coast' (ayağı gazdan çekerek süzülme) yapmak ve 'super clipping' (tam gaz giderken bataryayı şarj etmek) uygulamak zorunda kalıyor. Super clipping, maksimum hızları ciddi şekilde düşürüyor. Sonuç olarak, 9. tura kadar düz pistte araçlar dramatik şekilde yavaşlıyor ve 9-10. viraj kombinasyonu etkisini kaybediyor.

Motorsport.com'a konuşan Stella, "Albert Park kesinlikle yeni regülasyonlardaki bazı zayıf noktaları açığa çıkarıyor; yani gücü kullanıp bataryayı yüksek hızda tüketiyorsunuz."

"Bu sadece mühendisliksel bir konu değil, aynı zamanda aracın nasıl sürüleceğiyle de ilgili. Ancak bu unsurlar, pilotların kariyeri boyunca alıştıkları şeylerin dışında. Bu nedenle pilotların kuralları geliştirme talebini doğurması normal. Regülasyonları geliştirmek için bir şeyler yapılabilir."

"Yarından itibaren güç ünitesi açısından sağlam bir başlangıç yapmamız gerekiyor. Öndeki mücadeleyi de göreceğiz, yani sıralama sonrası senaryo tamamlanmış değil. Çin GP'de de öğreneceğimiz şeyler olacak."

"Bahreyn'de altı gün geçirdik ama Bahreyn, buradaki yapısal kısıtlamaları o kadar açığa çıkarmıyor. İlk birkaç yarıştan sonra eğlenceyi ve F1 DNA'sını korumak için neler yapılması gerektiğine bakmamız gerekecek." dedi.

"We've come from the best cars ever made in Formula 1 and the nicest to drive to probably the worst. It sucks, but you have to live with it." Lando Norris

Photo by: Mark Sutton / Formula 1 via Getty Images

Önceki haber Bottas: "Eksiklerimizi görüp gelişim yönümüzü belirledik"
Sonraki haber Antonelli grid cezasından kurtuldu, Mercedes’e para cezası kesildi

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler