Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Steiner: "Toto’nun yerinde olsam McLaren ortaklığını sonlandırırdım"

Eski Haas takım patronu Guenther Steiner, Toto Wolff ve Mercedes'in aralarındaki yoğun rekabet göz önüne alındığında McLaren'e güç ünitesi tedarik etmeyi bırakması gerektiğini söyledi.

Steiner kontert Ferrari-Boss nach Fahrer-Kritik: "Keine gute Führung"

Fotoğraf: LAT Images

McLaren, 2021 sezonunun başından bu yana Mercedes güç üniteleriyle piste çıkıyor. Başlangıçta Gümüş Oklar için bariz bir tehdit oluşturmayan ekip, 2023'ün ikinci yarısında ön sıralardaki yerini yeniden kazandı. Zak Brown’ın takımı, 2024’te takımlar şampiyonluğunu elde ettikten sonra geçen yıl her iki şampiyonluğa da adını yazdırarak Mercedes için sarsıcı bir sonuca imza attı.

Yeni kurallar döneminin başında Mercedes, güç ünitesinin mimarisine ve teknolojisine olan derin hakimiyeti nedeniyle önemli bir avantaja sahipti. Hatta McLaren, sezonun ilk yarışlarında güç ünitesini optimize etmekte zorlanmış, bu da iki takım arasında hafif bir gerginliğe yol açmıştı.

O dönemde Mercedes’in, rekabet çıkarları doğrultusunda bazı bilgileri sakladığı ima edilmişti. Ancak McLaren bu bilgi açığını büyük ölçüde kapattı ve şu anda Mercedes’in rahat galibiyetler almasını engelliyor.

Andrea Kimi Antonelli, Mercedes, Lando Norris, McLaren

Andrea Kimi Antonelli, Mercedes, Lando Norris, McLaren

Fotoğraf: Guido De Bortoli / LAT Images via Getty Images

Miami Grand Prix'sinde Lando Norris, Kimi Antonelli'nin hemen arkasında ikinci olurken; bir gün önceki sprint yarışında McLaren’in elde ettiği çifte zafer, Mercedes’in bu sezondaki ilk mağlubiyeti oldu.

Motor sporları podcastinde konuşan Steiner, Wolff’u daha basit bir çözüm bulmaya davet etti. McLaren’in Mercedes ile olan sözleşmesi 2030’a kadar devam ediyor, bu nedenle Alman üreticinin güç ünitesi tedariğini sonlandırması yıllar sürebilir. Steiner konuyla ilgili şunları söyledi: "Eğer Toto'nun yerinde olsaydım bunu yapardım. Yenilgiye karşı kolay bir çözüm: McLaren'e gidip 'Sana artık güç ünitesi vermiyorum' derdim.” 

“Bunu durdurabilir. Regülasyonlar gereği güç ünitesi tedarik etmeniz gerekiyor ama ikiden fazlasını (Alpine ve Williams) verme zorunluluğunuz yok. Toto en iyi parçasını en büyük rakibine veriyor. Ben bunu yapmazdım!”

“Şimdi onlara bu güç ünitesini vermişken geri almak utanç verici görünür. En başında bu anlaşmaya girmek iyi bir fikir değildi. Kimse McLaren’ın bu kadar güçleneceğini ve geri döneceğini düşünmemişti."

Zak Brown McLaren

Zak Brown McLaren

Fotoğraf: Erik Junius

Bazı yabancı basınların raporlarına göre Mercedes’in bazı yetkilileri, bir sonraki kural döneminden önce McLaren ortaklığını sonlandırmak istiyor. Steiner'ın belirttiği gibi Mercedes, McLaren’e ek Alpine ve Williams gibi geçmişte başarılı olmuş ancak şu anda orta grupta mücadele eden iki takıma daha güç ünitesi sağlıyor.

Eğer McLaren 2030 ve sonrası için yeni bir ortak arayışına girerse, Mercedes'in doğrudan bir rakibi güçlendirdiğini gözlemleyen Red Bull veya Ferrari'nin bu teklife sıcak bakması pek olası gözükmüyor. Bu durumda geriye Honda ve Audi seçenekleri kalıyor. 

General Motors, 2029 yılına kadar Cadillac için bir güç ünitesi üretmeyi planlıyor ancak McLaren tarafından "tecrübesiz" görülebilirler.

Audi potansiyelini gösterebilirse en cazip alternatif olabilir; ancak McLaren, Red Bull'un yaptığı gibi üretici olmayı da düşünebilir.

Önceki haber Stella: "Mercedes saf hız anlamında hâlâ daha avantajlı"
Sonraki haber Buxton: “McLaren Miami’deki strateji hatasını ilk kez yapmıyor”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler