Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Steiner: "MotoGP büyüyecek, Formula 1 büyümeyecek"

Günther Steiner, MotoGP'nin geleceği hakkında konuştu.

Guenther Steiner, Red Bull KTM Tech3 Racing

Guenther Steiner, Red Bull KTM Tech3 Racing

Fotoğraf: Qian Jun / MB Media via Getty Images

2027'de MotoGP'de yeni teknik düzenlemeler devreye girecek: Motor hacmi 1000'den 850 cc'ye düşecek, aerodinamik kısıtlanacak ve yükseklik ayarlı süspansiyon yasaklanacak. Ayrıca lastik tedarikçisi Michelin'in yerine Pirelli geçecek.

Günther Steiner için MotoGP hâlâ yeni bir alan; o ve diğer yatırımcılar Tech3 takımını Herve Poncharal'dan devraldı. 

Buriram'da yaptığı toplantıda Steiner şunları söyledi: "Normalde sözleşme detaylarını konuşmam, çünkü kaybetme riski vardır."

"Ama genel olarak şunu söyleyebilirim: Kuala Lumpur'da yapılan bir toplantıya katıldım ve yeni sözleşmeyi görüştük, ortam çok iyiydi. Artık çok uzak değiliz, MotoGP ve takımlar aynı şeyi istiyor: Sporu ileri taşımak. Her iş ilişkisinde olduğu gibi, herkes diğerinden daha fazlasını ister. Ortadaki ideal noktayı bulduğumuz sürece her şey yolunda. Görüşmeler çok iyi geçti."

"İnsanlar 'daha fazla' dediğinde çoğu zaman sadece değer artışı ve ek para düşünüyor. Ama eğer bu, sporla bağlantılı herkes için daha iyi olursa, daha fazla iş yapılırsa, ilgi artarsa, işte bu güzel olur."

Guenther Steiner, Red Bull KTM Tech3

Guenther Steiner, Red Bull KTM Tech3

Fotoğraf: Qian Jun / MB Media via Getty Images

"MotoGP'de bu potansiyel Formula 1'den daha fazla. Formula 1 zirveye ulaştı. Devam edecek ama büyüme yavaşlayacak, çünkü seviye zaten çok yüksek. MotoGP iki tekerin zirvesi, burada zeki insanlar uzun süredir çalışıyor."

"Formula 1'de bazı şeylere alışkındık ve 'böyle olmalı' diye düşünüyorduk. Sonra Liberty devreye girdi ve sınırları zorladı — MotoGP'de de aynısını yapacaklar."

"Bazıları Formula 1'de bugün çok fazla eğlence, çok az spor görüyor musunuz diye soruyor — Hayır! Çünkü yarış hafta sonunun en önemli unsuru hâlâ yarış ve burada da öyle olacak. Formula 1'in büyük korkusu bir şov haline gelmekti, ama öyle olmadı. Her sporda en önemli şey spor olmalı. Ama etrafında bir şeyler yaratmak gerekiyor."

"20 yıl önce bir yarış izlemek yeterliydi, bugün artık yetmiyor. Hayranlar aileleriyle gelmek, müzik, eğlence ve yemek istiyor. Liberty Amerikan spor pazarından geliyor, dünyanın en iyisi. Orada yaşadım ve gördüm. İşte bunu MotoGP'ye getirecek ve gösteriyi büyütecek, ama bunu pazar günkü heyecandan uzaklaşmadan yapacak. Moto2 ve Moto3 de harika yarış sunuyor."

Önceki haber Piastri: "McLaren ön grupta ama daha fazla performans gerekli"
Sonraki haber Sainz: “Testlerde hatalarımızdan ders çıkardık”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler