Sainz: "Yaşadığımız düşüş, beklediğimizden çok daha büyük"
Williams pilotu Carlos Sainz, takımının rekabet gücündeki düşüşün kendisi için 'şok' etkisi yarattığını kabul ederken, Grove merkezli ekibin sezonun zorlu bir başlangıç döneminden geçtiğini söyledi.
Carlos Sainz, Williams
Fotoğraf: Simon Galloway / LAT Images via Getty Images
Williams, geçtiğimiz yıl şampiyonayı beşinci sırada noktalamıştı. Ancak 2026 sezonuna geç hazırlanılması ve FW48'in ilk Barselona shakedown testine hazır olmaması nedeniyle takım geride kaldı.
Bu süreçten sonra Williams sürekli olarak açığı kapatmaya çalıştı. Bahreyn testlerinde dayanıklılık açısından sorunsuz bir tablo çizilse de performans anlamında hâlâ eksikler vardı. FW48’in temel problemleri arasında düşük yere basma kuvveti ve fazla ağırlık öne çıkıyor.
Geçen yıl düzenli puan alan ve zaman zaman podyuma çıkan Williams, bu sezon yalnızca Carlos Sainz'ın Çin GP'sinde elde ettiği dokuzunculuk sayesinde 2 puan toplayabildi.
Sainz, Japonya'da yaptığı açıklamada beklentilerinin yeniden şekillendiğini vurguladı: "Kesinlikle bu benim için, James ve Alex için ve tüm mühendisler için bir şok oldu."
Carlos Sainz, Williams
Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images
"Zor bir süreç olduğunu saklamak gerekmiyor. Açıkçası durumumuzu aralık ve ocak aylarında hissetmeye başlamıştım. Sonrasında düşüşe hazırlanmaya başladım çünkü gecikmelerle ilgili konuşmalar zaten vardı; ilk teste yetişememe, sezona fazla kilolu bir araçla başlama gibi."
"Sezon başlangıcının iyi görünmediğini söylemiştim ama Williams'ın bir noktada bu tür bir düşüş yaşayacağını da biliyordum."
"Başarıya giden yollar doğrusal değildir. Her zaman bir düşüş olur. Ama bu düşüş, düşündüğümden bile daha büyük oldu."
"Şimdi mesele dayanıklılık ve bu düşüşten nasıl geri döneceğimiz. Bu çok önemli olacak."
"Eğer bu süreç, üretim ve tasarım şeklimizdeki hataları, fazla ağırlık üreten parçaları ve sistemdeki sorunları temizlememizi sağlayacaksa, bu büyük bir sıçramanın başlangıcı olabilir."
Sainz, son olarak mevcut düzenlemelerin orta grubun zirvedeki takımlardan ne kadar geride olduğunu net şekilde ortaya koyduğunu söyledi: "Bu yıl ilk 4 dışındaki tüm takımlar, zirveyle aradaki farkın ne kadar büyük olduğunu gördü."
"Bir regülasyon değişikliği olmadan bu farkı anlamak zor."
"Öndeki takımlar, daha az rüzgâr tüneli süresiyle bile orta gruba göre yaklaşık bir saniye daha hızlı araç üretebiliyor."
"Bu, zirveye çıkmanın ne kadar zor olduğunu gösteriyor."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar