Sainz: “Fernando ile zor durumlarımız hakkında 20 dakika konuştuk”
Carlos Sainz, Aston Martin ve Williams’taki “ideal olmayan” durumlar hakkında hemşehri Fernando Alonso ile uzun bir sohbet yaptığını açıkladı.
Carlos Sainz, Williams
Fotoğraf: Rudy Carezzevoli / Getty Images
2026 F1 sezonuna girilirken Aston Martin'in, Sauber’i devralıp kendi güç ünitesini geliştirdiği ilk sezonunu geçiren Audi ve yeni Cadillac projesinin bile gerisinde, tablonun en altında yer alması bekleniyor.
Aston Martin ile Honda ortaklığının ilk yılı olmasına rağmen her iki taraf da F1’de köklü bir geçmişe sahip. Ancak birliktelik şimdiden erken beklentilerin oldukça gerisinde kaldı.
Barselona’daki özel shakedown’un büyük bölümünü kaçıran AMR26, Bahreyn testlerinde de dokuz günlük pist süresinde 400 turun altında kalarak sınırlı kilometre yaptı.
Sainz, Aston Martin’in yaşadığı sıkıntıları anlayabildiğini belirtti. Williams, Circuit de Barcelona-Catalunya’daki programa katılamadı ve FW48’in Bahreyn’deki güçlü performansına rağmen sezona fazla ağırlıkla ve dezavantajlı başlaması bekleniyor.
Buna rağmen İspanyol pilot, James Vowles yönetimindeki takımın nasıl tepki vereceğini görmek için “hevesli” olduğunu söyledi.
Carlos Sainz, Williams
Fotoğraf: Kym Illman / Getty Images
Mundo Deportivo’ya konuşan Sainz, Alonso ile sohbetine değinerek, “Padokta bir gün Fernando ile karşılaştım ve yaklaşık 20 dakika konuştuk, biraz sohbet ettik” dedi.
“O da benimle benzer bir durumda, ideal değil, karmaşık ama takımının neler ortaya koyabileceğini ve nasıl tepki vereceğini görmek için istekli.”
Dört grand prix zaferi bulunan Sainz, zor durumdan memnun kalması için Williams’ın son gerilemeye tepki verebilecek kapasiteye sahip olduğunu görmesinin yeterli olduğunu, Alonso için de durumun benzer olduğunu düşündüğünü ifade etti.
31 yaşındaki pilot, iki kez F1 dünya şampiyonu olan Alonso’ya iyi dileklerini iletti ve rakip takımın durumu tersine çevirmesini umduğunu söyledi.
“Sonuçta ikimiz de içinde bulunduğumuz zor duruma karşı takımımızın gösterdiği tepki kapasitesini görmekten başka bir şeye bağlı değiliz” diye ekledi.
“Ama ona da en iyisini diliyorum ve Aston Martin ile Honda’nın Bahreyn’de gösterdiklerinden daha iyi bir seviyeye gelmesini umuyorum.”
Fernando Alonso, Aston Martin Racing
Fotoğraf: Guido De Bortoli / LAT Images via Getty Images
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar