Sainz: “Aktif aerodinamikler, güç ünitesi sorunlarını geçici olarak kapatıyor “
Carlos Sainz, F1’deki güç ünitesi sorunlarının aktif aerodinamikle kapatıldığını iddia ediyor ve olayı “geçici yama” olarak tanımlıyor.
Carlos Sainz, Williams
Fotoğraf: Kym Illman (Getty Images)
Carlos Sainz, yeni güç ünitesi düzenlemeleriyle oluşan sorunların, şimdilik aktif aerodinamik sistemlerle geçiştirildiğini düşünüyor. İspanyol pilot, bu durumun özellikle sezon açılış yarışı Avustralya Grand Prix’inin bazı kısımlarında araçları kontrol etmeyi zorlaştırdığını ve tehlikeli hâle getirdiğini belirtti.
Sezonun ilk yarışı, sadece Sainz tarafından değil, Franco Colapinto, Pierre Gasly ve Lando Norris gibi birçok pilot tarafından da şüpheli ve tehlikeli olarak tanımlandı. Sainz, özellikle Albert Park pistindeki tartışmalı dördüncü düzlük bölgesinde Düzlük Modu’nu aktifleştirmenin araç kontrolünü zorlaştırdığını vurguluyor. Bu görüşü, George Russell da destekliyor.
Sainz, yeni kurallar doğrultusunda özellikle ilk turun ve araç geçmenin pek güvenli olmadığını söyledi. Normal düzlüklerde problem olmadığını, bunun geçen yılki DRS sistemine benzediğini belirtti ancak Melbourne’deki dördüncü düzlük gibi hafif kıvrımlı bölümlerde Düzlük Modu’nu aktifleştirmenin araç kontrolünü zorlaştırdığını ve ciddi güvenlik riskleri doğurduğunu da ekledi.
İspanyol pilot, yeni Düzlük Modu’nun güç ünitesini geçici olarak koruyan bir tabaka gibi işlediğini söylüyor: ünitede meydana gelebilecek sorunları hafifletiyor ama sürücülere tehlike yaratabiliyor.
Oliver Bearman, Haas F1 Team, Carlos Sainz, Williams
Fotoğraf: Mark Sutton / Formula 1 via Getty Images
Melbourne yarışı öncesi pilotlar, FIA ile yapılan toplantıda bu konuyla ilgili güvenlik endişelerini dile getirmişti. FIA, aktivasyon noktasını yarış planından kaldırmayı uygun gördü ancak üçüncü antrenman seansına yalnızca iki saat kala kararlarını açıkladıklarından takımlar itiraz etti ve karar kısa sürede geri alındı.
Düzlük Modu’nun ve aktif aerodinamiklerin asıl sorunu gizlediğini düşünen Sainz, “Bence yarışlar için aktif aerodinamiklere ihtiyacımız olmamalı. Düzlük Modu ve benzeri sistemler, mevcut güç ünitesi sorunlarını kapatmak için kullanılan bir ‘yama’ gibi. Enerji yönetimi gereken pistlerde motoru korumak için kullanmak zorunda kalıyoruz.
Sorun Düzlük Modu değil; ona ihtiyacımız var ama yeni güç ünitesi formülü şu anda çok iyi çalışmıyor ve Düzlük Modu, bunu geçici olarak düzelten bir çözüm. Beraberinde güvenlik endişeleri de getiriyor” açıklamalarını yaptı.
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar