Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Sainz: “Aktif aerodinamikler, güç ünitesi sorunlarını geçici olarak kapatıyor “

Carlos Sainz, F1’deki güç ünitesi sorunlarının aktif aerodinamikle kapatıldığını iddia ediyor ve olayı “geçici yama” olarak tanımlıyor.

Carlos Sainz, Williams

Carlos Sainz, Williams

Fotoğraf: Kym Illman (Getty Images)

Carlos Sainz, yeni güç ünitesi düzenlemeleriyle oluşan sorunların, şimdilik aktif aerodinamik sistemlerle geçiştirildiğini düşünüyor. İspanyol pilot, bu durumun özellikle sezon açılış yarışı Avustralya Grand Prix’inin bazı kısımlarında araçları kontrol etmeyi zorlaştırdığını ve tehlikeli hâle getirdiğini belirtti.

Sezonun ilk yarışı, sadece Sainz tarafından değil, Franco Colapinto, Pierre Gasly ve Lando Norris gibi birçok pilot tarafından da şüpheli ve tehlikeli olarak tanımlandı. Sainz, özellikle Albert Park pistindeki tartışmalı dördüncü düzlük bölgesinde Düzlük Modu’nu aktifleştirmenin araç kontrolünü zorlaştırdığını vurguluyor. Bu görüşü, George Russell da destekliyor.

Sainz, yeni kurallar doğrultusunda özellikle ilk turun ve araç geçmenin pek güvenli olmadığını söyledi. Normal düzlüklerde problem olmadığını, bunun geçen yılki DRS sistemine benzediğini belirtti ancak Melbourne’deki dördüncü düzlük gibi hafif kıvrımlı bölümlerde Düzlük Modu’nu aktifleştirmenin araç kontrolünü zorlaştırdığını ve ciddi güvenlik riskleri doğurduğunu da ekledi.

İspanyol pilot, yeni Düzlük Modu’nun güç ünitesini geçici olarak koruyan bir tabaka gibi işlediğini söylüyor: ünitede meydana gelebilecek sorunları hafifletiyor ama sürücülere tehlike yaratabiliyor.

Oliver Bearman, Haas F1 Team, Carlos Sainz, Williams

Oliver Bearman, Haas F1 Team, Carlos Sainz, Williams

Fotoğraf: Mark Sutton / Formula 1 via Getty Images

Melbourne yarışı öncesi pilotlar, FIA ile yapılan toplantıda bu konuyla ilgili güvenlik endişelerini dile getirmişti. FIA, aktivasyon noktasını yarış planından kaldırmayı uygun gördü ancak üçüncü antrenman seansına yalnızca iki saat kala kararlarını açıkladıklarından takımlar itiraz etti ve karar kısa sürede geri alındı.

Düzlük Modu’nun ve aktif aerodinamiklerin asıl sorunu gizlediğini düşünen Sainz, “Bence yarışlar için aktif aerodinamiklere ihtiyacımız olmamalı. Düzlük Modu ve benzeri sistemler, mevcut güç ünitesi sorunlarını kapatmak için kullanılan bir ‘yama’ gibi. Enerji yönetimi gereken pistlerde motoru korumak için kullanmak zorunda kalıyoruz.

Sorun Düzlük Modu değil; ona ihtiyacımız var ama yeni güç ünitesi formülü şu anda çok iyi çalışmıyor ve Düzlük Modu, bunu geçici olarak düzelten bir çözüm. Beraberinde güvenlik endişeleri de getiriyor” açıklamalarını yaptı.

Önceki haber Aston Martin, Honda motorundaki titreşim sorununu azaltmayı başardı
Sonraki haber Wolff, Mercedes güç üniteleri hakkında “Herkesi memnun etmek imkânsız”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler